Nakon navodnih problema sa sinkronizacijom koja je dijelu korisnika Drivea uzrokovala gubitak podataka od posljednjih nekoliko mjeseci Google je objavio detalje kako te podatke vratiti
Vijest o gubitku korisničkih podataka sa servisa kojemu je svrha čuvanje upravo tih podataka uzrokovala je zabrinutost među korisnicima Drivea.
Google u objavi navodi da “ovaj problem nije utjecao na promjene datoteka koje su već sinkronizirane i bile su vidljive u mobilnoj aplikaciji Drive ili unutar korisničkog sučelja Drivea na webu”.
Pa iako su odmah objavljene hitne upute za korisnike aplikacije “Drive for desktop” za koju Google kaže da za “ograničenu skupinu korisnika briše podatke pohranjene unatrag nekoliko mjeseci” čini se da tu priči nije kraj.
Dijelu korisnika datoteke su i dalje bile nedostupne pogotovo ako su se odjavili iz svoje stolne aplikacije Google Drive ili izmijenili podatkovnu mapu aplikacije.
Postupak vraćanja datoteka
Nakon preuzimanja i otvaranja zadnje verzije Google Drivea za Windowse ili macOS potrebno je pokrenuti alat za oporavak aplikacije.
To se radi klikom na ikonu Drivea na traci izbornika ili paleti sustava. Zatim je potrebno pritisnuti i držati Shift, kliknuti na Postavke i odabrati “Oporavak iz sigurnosnih kopija”.
Ako je sve prošlo u redu Google će sve oporavljene datoteke staviti u novu mapu pod nazivom “Google Drive recovery” jednom kada proces završi.
Korisnicima koji ne budu te sreće da im proces vraćanja datoteka prođe uspješno trebaju kontaktirati korisničku podršku koristeći oznaku #DFD84.