MG Cyber GTS Concept odaje počast MGC GTS Sebringu, koji je osigurao najveći tvornički MG rezultat na poznatoj 12-satnoj utrci 1968. u klasi prototipa. EXE181 je inspiriran originalnim MG EX181 koji je oborio čitav niz rekorda za male motore 1950-tih.
MG, legendarna britanska marka od 2007. godine u vlasništvu kineskog konglomerata SAIC, je obilježio svojih prvih 100 godina sa stilom na nedavno završenom Festivalu brzine u Goodwoodu, u Engleskoj. Vojvoda od Richmonda otvorio je Festival brzine predvodeći jedinstvenu paradu stare i nove MG-ove prošlosti Goodwood House, a zatim se popeli na poznati uspon na brdo.
Vojvoda je osobno vozio jedan djedov kultni MG C-Type, trkaći automobil koji se natjecao na Brooklands Double 12 godine 1931. Pridruživanje C-Typeu bilo je jedinstveno okupljanje automobila koji predstavljaju najbolje trenutke MG-a na cesti i stazi. Novi MG Cyberster kabriolet poredan je uz MGA Le Mans, MGC GTS Sebring i MG 6R4.
Dinamična budućnost MG-a prikazana je globalnim debijem na Festivalu brzine; dramatičan MG Cyber GTS koncept prvi je put predstavljen javnosti pod palicom Jozefa Kabana, potpredsjednika MG-ovog Global Design Centera koji je koncept predstavio vojvodi od Richmonda.
MG Cyber GTS Concept odaje počast MGC GTS Sebringu, koji je osigurao najveći tvornički MG rezultat na poznatoj 12-satnoj utrci 1968. u klasi prototipa i koji je ključni dio MG-ovog identiteta kao suštinske britanske sportske marke.
Napravljeno je samo šest primjeraka i automobil pod nadimkom ‘Mable’ kojim su upravljali legendarni britanski vozači Paddy Hopkirk i Andrew Hedges završio je na 10. mjestu u ukupnom poretku. Završivši na trećem mjestu u svojoj kategoriji u Sebringu, dva automobila ispred odvažnog MG-a bili su egzotični trkaći prototipovi nepovezani s bilo kojim cestovnim sportskim automobilima.
Kako bi proslavili 100. obljetnicu marke, dizajneri MG-a du stvorili poseban koncept koji hvata duh MGC GTS Sebringa, dok isporučuje automobil sa stražnjim pogonom koji koristi MG današnjih naprednih, visokoučinkovitih EV pogonskih sklopova. Cyber GTS Concept istražuje daljnji potencijal za MG stvarajući novu budućnost za GTS model u EV eri i slijedi korake Cyberstera koji je prvi EV dvosjed s otvorenim krovom na svijetu koji je krenuo u proizvodnju.
MG EXE181
MG je također predstavio zapanjujući EXE181, jedinstveni komad automobilske umjetnosti dizajnerskog tima MG sa sjedištem u Londonu na čelu s Carlom Gothamom. Inače, ovaj je model predstavljen prvi puta na Beijing International Auto Showu u travnju ove godine.
EXE181 inspiriran je originalnim MG EX181 koji je oborio čitav niz rekorda za male motore 1957., pa ponovno 1959., te kopnenim brzinskim rekordom 1957. kada su britanski vozači Sir Stirling Moss i Phil Hill trijumfirali na kultnoj Bonneville Salt Flats u Utahu, SAD . MG je osigurao svjetski rekord klase F sa zabilježenom brzinom od 395,31 km/h.
Poznat kao ‘Roaring Raindrop’, uspješan pokušaj EX181 istaknuo je pune mogućnosti motora iz proizvodnje MG-a. Ovaj motor bio je 1,5-litreni MGA Twin Cam sa Shorrock Superchargerom i dvostrukim SU rasplinjačima, a motor bi imao nevjerojatnih 290 KS pri 7300 okr./min.
Izvorni EX181 predstavljao je veći dio borbenog duha MG-a boreći se na drugoj strani svijeta se s najboljima na svijetu, koristeći proizvodni motor malog obujma za postizanje novih visina.
EXE181 crpi svoju inspiraciju iz ‘Roaring Raindrop’, a zatim hrabro ponovno zamišlja kako bi električni MG kopneni rekord brzine izgledao danas. Vjeran je mnogim ključnim značajkama svog slavnog prethodnika, a to uključuje izrazito distraktivan središnji dio, vrlo kompaktnu kabinu s jednim sjedalom, bez zatvorenih linija i otvoreni krov.
Korištenje dviju dominantnih boja u Bonnevilleu, bijele za slane ravnice i plave za ogromno, otvoreno nebo, daljnja je počast automobilu Moss-Hill.
Ključni element EXE181 bio je dizajn sa svrhom i autentičnošću. To znači dokazivanje aerodinamičnosti EXE181 koji ima koeficijent otpora 0,181 i moderno, povezano korisničko sučelje unutar kabine.
Jozef Kaban je opisao ovaj projekt kao jedinstvenu priliku da se oda počast pionirskom duhu MG-a dok se istražuje budućnost uz dramatičnu interpretaciju potencijalnog EV izazivača kopnene brzine koji bi nosio prepoznatljiv osmerokutni logotip marke MG.
Scena.ba