Vodopad Kravica ove je godine zabilježio veliki broj stranih i domaćih turista, još uvijek nema službenih brojki posjeta za ovu turističku sezonu, ali prateći statističke podatke može se zaključiti da će brojka posjeta premašiti prošlogodišnju.
– Kada promatramo profil turista koji ovu sezonu posjećuju vodopad Kravicu možemo zaključiti da je 80 posto stranih turista. Među njima prednjače turisti iz Poljske, Češke, Mađarske, Austrije, Njemačke, Slovenije, Velike Britanije, ali je svakako neizostavno spomenuti i sve dobne skupine domaćih posjetitelja – kazali su iz Turističke zajednice (TZ) Grada Ljubuškog u razgovoru za Fenu.
Ako se uzme u obzir prošlogodišnja statistika, prema kojoj je približno jednak broj noćenja ostvaren u srpnju i prosincu, na Kravici i ove godine rade na povećanju prometa postsezone ulažući u promociju sadržaja prilagođenog posjetama u zimskom razdoblju.
– I ove godine se organizira manifestacija “Advent u Ljubuškom” u trajanju od trideset dana koja privlači posjetitelje svojim sadržajem u koji ove godine uvodimo i neke novosti kako bismo pratili aktualne trendove. Prema službenim podacima Turističke zajednice, do sada bilježimo povećanje broja ostvarenih noćenja za 67,56 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine – kazali su.
Što se tiče godišnjih posjeta navedenom vodopadu, ističu kako se u najuspješnijim turističkim sezonama završavalo s brojkama od preko 300.000 posjetitelja.
– Cijene su ostale na razini prošlogodišnjih. Imamo u planu graditi šetnicu u dužini od otprilike dva kilometra kojom bi se rasteretio uži pojas oko vodopada, pogotovo u ljetnim mjesecima kada je najveći broj posjetitelja. Sama šetnica bi predstavljala i dodatni sadržaj za posjetitelje obzirom da bi na taj način imali priliku vidjeti sve ljepote rijeke Trebižat – navode iz TZ-a Ljubuški.
Dodaju kako su suvremeni digitalni marketing obilježili influenseri i influenser marketing.
– U globalnom digitalnom prostoru, influenseri postaju ti koji oblikuju mišljenja i utječu na stotine tisuća pratitelja diljem svijeta. Influencer marketing je postao ujedno ključna komponenta digitalnog marketinga. Društvene mreže su virtualni prostori gdje korisnici mogu izražavati svoje mišljenje, dijeliti fotografije i videozapise, prezentirati mjesta na kojima su bili kao i doživljena iskustva. Pri tome mogu utjecati na svoje pratitelje i potaknuti ih da i oni također posjete i istraže ta mjesta. Posjeta svakog influensera Kravici uvelike doprinosi marketinškoj promociji pa smo svoje napore uložili svakako u taj poseban vid digitalnog marketinga. U cijeloj Hercegovini generalno je izraženo gostoprimstvo, posjetitelji se stoga ovdje ugodno osjećaju, rado prenose svoja ugodna iskustva i naravno, rado se vraćaju – navode iz Turističke zajednice.
Grad Ljubuški sa svojim prirodnim potencijalima i bogatom kulturnom baštinom privlači turiste iz svih zemalja svijeta.
– Mnoštvo znamenitosti, te bogata kulturna i gastronomska ponuda razlozi su zbog kojih se oni koji posjete Ljubuški požele tu opet vratiti. Pored prirodnih ljepota turisti mogu posjetiti srednjovjekovnu tvrđavu Herceg Stjepana Kosače koja je proglašena nacionalnim spomenikom BiH. Neizostavno je spomenuti da kupljena ulaznica za vodopad Kravicu uključuje i posjet najstarijem muzeju u BiH, muzeju na Humcu koji je smješten u podrumskim prostorijama samostana sv. Ante. Tu se nalazi i Humačka ploča iz XII. stoljeća, najstariji očuvani spomenik pisan na hrvatskom jeziku na području današnje BiH. Arheološki materijal prikupljen je na širem prostoru Hercegovine, a podijeljen je na prapovijesnu, antičku i srednjovjekovnu u vremenskom rasponu od gotovo 16.000 godina – kazali su.
Također, turisti mogu posjetiti antički vojni logor Gračine. Na lokalitetu su otkopani ostaci rimskog vojnog kompleksa, te je krajem 2023. godine ondje službeno otvoren Posjetiteljski i Arheo centar.
– Riječ je o najznačajnijoj investiciji u arheologiju ljubuškog kraja, prvom “in situ” (na licu mjesta) posjetiteljskom centru u Hercegovini. Nalazi se na lokalitetu rimskog vojnog logora i sadrži zanimljiv i bogat arheološki materijal – zbirku materijala sa sustavnih istraživanja na Gračinama, replike rimskih vojnika, maketu nalazišta, model hipokausta, koji se smatra prvim centralnim grijanjem iz vremena antičkog Rima i tako dalje. Osim navedene prirodne i kulturne baštine posjetitelji mogu uživati u više vidova turizma kao što su sve popularniji aktivni i ruralni turizam, te vinski i gastronomski, a tu su još i mnogobrojne manifestacije i festivali koji su stekli tradiciju održavanja, te privlače brojne posjetitelje – navode.
Grad Ljubuški, JP “Parkovi” Ljubuški i Turistička zajednica Grada Ljubuškog zajednički djeluju u cilju povećanja turističkog prometa predsezone i postsezone.
– Navedeno nastojimo ostvariti raznim promotivnim aktivnostima, suradnjom sa subjektima privatnog sektora, svakodnevnim ažuriranjem web stranice i profila na društvenim mrežama, te sudjelovanjem na domaćim i međunarodnim sajmovima turizma. Tijekom godine organiziramo i sudjelujemo u organizaciji brojnih manifestacija u gradu. Navedene manifestacije svojim sadržajem uvelike privlače brojne turiste i obogaćuju turističku ponudu. Između ostalih aktivnosti, vrijedi istaknuti suradnju s vlasnicima smještajnih objekata pri čemu nastojimo kroz svoje alate iznajmljivačima s područja Ljubuškog pružiti pomoć u izvršavanju njihovih obveza vezanih za turističku djelatnost. Također usmjeravamo svoje djelovanje i na prekogranične suradnje na projektima koje nam po svojoj realizaciji pružaju mogućnost širenja turističkog sadržaja – istaknuli su iz TZ-a Grada Ljubuškog.
Scena.ba