Do kraja 2025. očekuje se da će 85 milijuna električnih vozila (EV) biti na cestama, prema Gartneru. Predviđa se da će globalno, električna vozila na baterije (BEV) u upotrebi biti gotovo 62 milijuna jedinica do kraja 2025., što je povećanje od 35 posto u odnosu na 2024. Očekuje se da će hibridna električna vozila (PHEV) rasti nešto sporije i dostići instaliranu bazu od 23 milijuna jedinica u 2025., što je porast od 28 posto u odnosu na 2024.
“Unatoč nekoliko prepreka koje su utjecale na tržište električnih vozila u posljednjih nekoliko mjeseci, projiciramo da će broj električnih vozila u uporabi na globalnoj razini iznositi ukupno 64 milijuna jedinica u 2024. i porast od 33 posto u 2025.,” rekao je Jonathan Davenport, viši direktor analitičar u Gartneru. “Mnoge su tvrtke precijenile koliko će brzo doći do prijelaza na električna vozila. Zbog toga su te tvrtke odgodile lansiranje novih modela električnih vozila. Rast u 2025. prvenstveno će biti potaknut većom prodajom električnih vozila u Kini (58 posto) i Europi (24 posto), za koje se predviđa da će zajedno predstavljati 82 posto ukupnih električnih vozila u upotrebi u cijelom svijetu.”
Regionalno gledano, projicira se da će vlasništvo nad električnim vozilima u Kini i dalje biti patuljak od ukupne instalirane baze u ostatku svijeta do 2025., a vjerojatno i sljedećeg desetljeća. Potražnja za električnim vozilima postojano će rasti u Europi i Sjevernoj Americi, za koje se predviđa da će 2024. činiti 36 posto globalnih električnih vozila. Do 2025., Gartner procjenjuje da će 49 milijuna električnih vozila biti na cestama u Kini, u usporedbi s 20,6 milijuna električnih vozila u Europi i 10,4 milijuna električnih vozila u Sjevernoj Americi. Budući da se očekuje rast prodaje električnih vozila iz godine u godinu, nedostatak sirovina neće biti lako riješiti.
“Snažni napori recikliranja kako bi se iskoristili materijali u istrošenim baterijama i otpadu iz proizvodnog procesa proizvodnje, koji bi, zajedno s naporima EU-a da naloži recikliranje baterija, mogli smanjiti potrebu za većim iskopavanjem minerala”, rekao je Davenport. “Budući da su koncentracije rijetkih metala u baterijama veće nego u prirodnim rudama, istrošene baterije mogu se smatrati visoko obogaćenom rudom”, rekao je Davenport. „Ako se oporabe u velikim količinama, istrošene baterije mogle bi podržati ukupnu komercijalnu održivost električnih vozila snižavanjem cijena baterija. Postojala bi dodatna korist od toga da baterije ne završe odložene na neetičan način ili odložene na odlagališta.”