U Europi će Q5 biti predstavljen s tri verzije motora, a ostale će varijante pogona uslijediti kasnije. Tijekom uvođenja na tržište, sve će varijante biti opremljene tehnologijom MHEV plus, koja može kratkoročno pružiti do 18 kW (24 KS) dodatne snage. Svi modeli imaju 7-stupanjski S tronic mjenjač s dvije spojke.
Audi je predstavio najnoviju, treću generaciju SUV modela Q5, koji je sada još moderniji i dinamičniji. Q5 jedno je od najpopularnijih SUV vozila srednjeg segmenta u Njemačkoj i Europi već više od 15 godina. To je prvi SUV koji se temelji na platformi PPC te ga pokreću učinkoviti benzinski i dizelski motori koji su postali još ekonomičniji zahvaljujući tehnologiji MHEV plus. Audi Q5 impresionira svojom modernošću, infotainment sustavom i konceptom rukovanja, prilagodljivim digitalnim svjetlosnim potpisima te modernim sustavima potpora za vozača. Ovo je ujedno i premijera sportskog SQ5 koji nadopunjuje novu seriju modela. Audi je naglasio kako bi u budućnosti obitelj modela Q5 mogla biti proširena modelima s plug-in hibridnom tehnologijom.
Predviđeni početak prodaje novih Q5 modela u Hrvatskoj je kraj rujna kada će biti poznate i cijene, a prva vozila u salonima očekuju se u proljeće 2025.
Da podsjetimo, prva generacija Q5, SUV vozila srednje veličine predstavljena je 2008. i dominirala je premium segmentom marke od tada. Kao drugi model u portfelju, Q5 SUV se, kao i svi Audi A5 modeli, temelji na platformi Premium Platform Combustion (PPC). Platforma marki Audi omogućuje predstavljanje velikih modela visokog tehničkog standarda u različitim segmentima. Fleksibilnost platforme PPC pomaže marki Audi da svojim budućim modelima podari jedinstven karakter.
Audi Q5 postavlja nove standarde u srednjem segmentu premium SUV vozila: sportski jezik dizajna usmjeren na tehnologiju u kombinaciji s velikom varijabilnošću i dokazanom prikladnošću za svakodnevnu upotrebu. Učinkoviti i snažni motori s tehnologijom MHEV plus, a kasnije i plug-in hibridi, predstavljaju put marke Audi ka pružatelju premium mobilnosti za budućnost. Uz E³ 1.2 arhitekturu elektronike, Audi integrira modernu povezivost s mogućnošću aktualizacije i značajke digitalizacije u sve nove modele.
Audi već osmu godinu proizvodi Q5 modele u Meksiku, a novi Q5 u San José Chiapa. Ovdje je bitan čimbenik blizina velikog sjevernoameričkog tržišta. Ovim modelom Audi započinje obnovu svog SUV portfelja s motorima na unutrašnje izgaranje i djelomično elektrificiranim varijantama.
Vanjski dizajn
Treća generacija modela Audi Q5 dodatno naglašava sportski karakter i ima savršene proporcije. Zategnuta i visoko postavljena ramena linija stvara snažnu siluetu, spaja prednja i stražnja svjetla i čini izgled vozila dužim. Iznad praga, uzdižuća linija prelazi preko kućišta kotača i u stražnji branik, dajući vozilu dinamičan izgled čak i kad miruje.
Prednji kraj ostavlja samouvjeren dojam, budući da su svi definirajući elementi dizajna postavljeni jednu razinu više nego u prethodnom modelu. Sportska, široka Singleframe rešetka postavljena je visoko te je okružena vertikalnim, funkcionalnim zračnim zavjesama.
Snažno izbočena i skulpturalno oblikovana glavna svjetla stvaraju oštar, fokusiran izgled, manifestirajući okretan i samouvjeren karakter vozila sprijeda. Veliki otvor za usis zraka sa senzorima nalazi se ispod Singleframe rešetke, dajući modelu Q5 vizualno pun i širok stav na cesti. Vanjski dizajn S line impresionira upečatljivim i sportskim komponentama karoserije, kao što su cijevi zračne zavjese s mat antracit kromiranim detaljima. Na modelu S ovi elementi imaju mat srebrni kromirani izgled.
Aktivni digitalni svjetlosni potpis označava budućnost Audi tehnologije osvjetljenja. Na prednjoj strani aktivni digitalni svjetlosni potpis stvara se interakcijom algoritma s petnaest segmenata koji se zatamnjuju gore i dolje. Pojedinačni svjetlosni segmenti međusobno djeluju na takav način da ukupni izgled svjetlosnog potpisa ne varira u smislu intenziteta svjetla.
Stražnja su svjetla trodimenzionalnog dizajna, spektakularno spajajući fizički i digitalni svijet u kombinaciji sa svjetlosnom trakom koja se proteže cijelom širinom vozila. Na stražnjem kraju, upečatljivo dizajnirana druga generacija digitalnih OLED stražnjih svjetala i projekcijsko svjetlo u spojleru iznad stražnjeg stakla, korišteno po prvi put u Europi, pružaju veću sigurnost. Projicira grafiku u područje gornjeg stražnjeg stakla, čime se povećava područje svjetla kočnice. Također je integrirano u svjetlosnu inscenaciju Coming Home i Leaving Home prilikom napuštanja i otključavanja vozila.
U slučaju druge generacije digitalnih OLED kombiniranih stražnjih svjetala, šest digitalnih OLED panela s ukupno 266 segmenata generiraju novu sliku nekoliko puta u sekundi pomoću posebno razvijenog algoritma. Ova simbioza između dizajna osvjetljenja i nove tehnologije čini da svjetlo u novom modelu Q5 izgleda življe i inteligentnije nego ikad prije.
S digitalnim OLED kombiniranim stražnjim svjetlima 2.0, Q5 podiže dizajn osvjetljenja, raspon funkcija, a time i sigurnost u svojoj klasi na sasvim novu razinu. Po prvi put, druga generacija digitalnih OLED kombiniranih stražnjih svjetala može komunicirati s neposrednom okolinom vozila (Car-to-X) na ciljani način. Otkrivanje blizine, koje je prvi put predstavljeno 2020. godine, prošireno je u novom modelu Q5 i uključuje komunikacijsko svjetlo. Ono upozorava ostale sudionike u prometu na nesreće i kvarove. Uz uobičajenu grafiku stražnjih svjetala, prikazuje specifičan statički potpis stražnjih svjetala s integriranim simbolima upozorenja u digitalnom OLED kombiniranom stražnjem svjetlu u kritičnim situacijama u vožnji ili prometu.
Tehnologija također postavlja nove standarde u smislu individualizacije. Uz, ovisno o opremi, do osam digitalnih svjetlosnih potpisa u redizajniranim svjetlima za dnevnu vožnju matrix LED glavnih svjetala i u digitalnim OLED stražnjim svjetlima 2.0, vozači mogu personalizirati svoj Q5 na potpuno nov način. Posebno dizajnirana svjetlosna inscenacija Coming Home i Leaving Home dostupna je za svaki digitalni svjetlosni potpis prilikom napuštanja i otključavanja vozila.
Stražnji kraj modela Q5 ima izuzetno jasan dizajn zahvaljujući maksimalnom smanjenju linija. Od stražnjeg prozora do donjeg ruba trodimenzionalno oblikovane svjetlosne trake proteže se glatka površina koju definira svjetlosna traka s oštrim rezom po cijeloj širini vozila. Područje između svjetlosne trake i branika uglađeno je i daje SUV vozilu sportsku eleganciju. Difuzor je integriran u podignuti branik poput otoka. Pozicioniranje i oblik funkcionalnih ispušnih cijevi ovisi o motoru: dvostruka četvrtasta ispušna cijev ispod difuzora s lijeve strane (za sve dizelske motore) ili pravokutne ispušne cijevi s desne i lijeve strane (za sve benzinske motore). Model S ima četiri legendarne dvostruke okrugle ispušne cijevi novog, izoštrenog dizajna.
Dostupne su tri verzije vanjskog dizajna: Basic, Advanced i S line. K tomu, model S dobiva neovisan vanjski izgled. U varijanti vanjskog dizajna S line i modelu S, prednji otvori za usis zraka su veći i dizajnirani kao aero cijevi u obliku L krila. Stražnji difuzor znatno je više sportski. Crni vanjski paket također je dostupan za vanjski dizajn S line i model S.
Za nove Audi Q5 modele u ponudi je jedanaest boja, uključujući Arkona bijelu nemetalik završnu obradu. Glacier bijela, Mythos crna, Floret srebrna, Navarra plava, Grenadine crvena, District zelena i nova boja Tambora siva dostupne su u metalik završnoj obradi. Ultra plava metalik, Daytona siva s bisernim efektom i nova Sakhir zlatna metalik dostupne su ekskluzivno za modele S ili vozila s vanjskim dizajnom S line. Osobito visokokvalitetne i, ovisno o željama kupca, osobno konfigurabilne pojedinačne završne boje Audi exclusive također su dostupne za modele Q5.
Novi Audi Q5 SUV modeli na njemačkom tržištu opremljeni su kotačima od lakog metala u veličinama od 17’’ do 21’’, ovisno o vanjskom dizajnu i motoru. Aerodinamički optimizirani kotači dostupni su opcijski za veličine kotača između 17’’ i 19’’.
Vanjski dizajn S line i model S serijski dolaze s 19’’ kotačima. Kovani 21’’ kotači S dizajna, poznati iz drugih S vozila, dostupni su opcijski. Opcijski 21’’ trobojni kotač je dio ekstravagantne vrhunske ponude kotača.
Dizajn unutrašnjosti
Dizajn unutrašnjosti novog modela Audi Q5 temelji se na četiri karakteristične osnovne značajke Audi dizajna unutrašnjosti. Kao prvo, unutrašnjost je dizajnirana usmjereno na korisnike (human centric), tj., dosljedno usmjerena prema potrebama svojih korisnika.
Jasan raspored interijera pruža preglednost u svim situacijama i čini drugu osnovnu značajku, preglednost (visual clarity). Funkcionalnost i estetika idu ruku pod ruku do najsitnijeg detalja. Ovaj jasan dizajnerski pristup vidljiv je u horizontalnoj strukturi upravljačke ploče: aplikacija izrađena od visokokvalitetnog materijala proteže se poput krila preko cijele širine instrumentne ploče i uzdiže se na prijelazima prema vratima. Instrumentna ploča čini osnovu za digitalnu pozornicu (Digital Stage) i za oblikovane integrirane ventilacijske otvore. Dosljedan dizajn središnje konzole i vrata nadopunjuje arhitekturu unutrašnjosti: komponente aluminijskog izgleda i oblik slova C okružuju elemente za rukovanje u vratima i na središnjoj konzoli. Svojim uzlaznim usmjeravanjem naglašavaju robusnu i sportsku SUV filozofiju modela Audi Q5.
Koncept zaslona i rukovanja
Serija modela Q5 ima potpuno umreženu digitalnu unutrašnjost koja se temelji na novoj elektroničkoj arhitekturi. Središnja komponenta u unutrašnjosti je digitalna pozornica (Digital Stage), koja je postavljena ispred vozača i suvozača u obliku Audi MMI zaslona. Jasno poravnati zasloni savršeno su uklopljeni u unutrašnjost. Tanki, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon zakrivljenog je dizajna i ima OLED tehnologiju te obuhvaća 11,9’’ Audi Virtual Cockpit i 14,5’’ MMI zaslon osjetljiv na dodir.
10,9’’ MMI opcijski suvozačev zaslon moguće je naručiti zasebno za suvozača. Zahvaljujući načinu rada Active Privacy Mode s tehnologijom zatvarača, putnici mogu nesmetano koristiti infotainment sustav bez da time vizualno ometaju vozača. Istovremeno, nudi opciju pomoći vozaču u navigacijskim zadacima, na primjer.
Glasovni asistent, Audi asistent, može se koristiti za upravljanje brojnim funkcijama vozila. Digitalni asistent s AI potporom integriran je u vozilo i prvi je put prikazan avatarom na središnjem dodirnom zaslonu MMI-ja i na head-up zaslonu. Ikona na instrumentnoj ploči prikazuje status Audi asistenta.
Smart infotainment sustav
Infotainment sustav modela Q5 koristi Android Automotive OS kao operacijski sustav. Sadržaj se aktualizira preko over-the-air updatea. Najnovije Audi connect usluge stoga su uvijek ažurne. Aplikacije kao što je YouTube dostupne su preko trgovine za aplikacije trećih strana, koja je integrirana izravno u MMI i ne zahtijeva upotrebu smartphonea.
Središte the Bang & Olufsen premium sound sustava je visokoučinkovito pojačalo. Ono pogoni 16 zvučnika snagom od 685 W. Zvučnici u A stupu i srednjotonci proizvode neusporediv 3D surround zvuk. Tehnologija “Symphoria” koju je razvio institut Fraunhofer uvelike je doprinijela tomu. Ona dodaje dimenzije zvuka koje su nužne za prirodan zvuk: širinu, dubinu i visinu. To daje osjećaj prostranosti u vozilu.
U usporedbi s Audi sound sustavom, Bang & Olufsen premium sound sustav radi s kompenzacijom buke u vozilu (VNC), koja kompenzira buku u unutrašnjosti. Kupci također imaju mogućnost proširivanja svog zvučnog iskustva u bilo kojem trenutku sa značajkama koje se mogu dodati putem funkcija na zahtjev.
Mogućnost individualne konfiguracije: head-up zaslon
Q5 je opcijski dostupan uz head-up zaslon (HUD) s mogućnošću konfiguracije. HUD može prikazivati čitav niz informacija na jasan i precizan način, kao što su brzina, sustavi potpore, upute navigacije ili medijski sadržaji.
U novom Q5, vozači imaju mogućnost upravljanja vozilom i funkcijama infotainment sustava putem head-up zaslona. Upravljanje također omogućuje skrolanje kroz popise s direktnim odabirom putem tipki na upravljaču, što je novitet. Ovo dodatno olakšava vozačima odabir nedavnih odredišta bez skretanja pogleda s ceste. Dolazni pozivi također se mogu prikazati na head-up zaslonu i na njih vozač može izravno odgovoriti preko tipki na upravljaču. Osim toga, odgovarajući izbornici na HUD-u prikazuju posljednje upućene pozive. To znatno olakšava odabir poziva koji se često ponavljaju.
Medijskim sadržajima također se upravlja preko HUD-a: u modusu Svojim dizajnom vođenim materijalima (Material Driven Design), novi Audi Q5 zadovoljava zahtjeve za osjećajem prostranosti uz visoku razinu udobnosti. Kao protuteža digitalnom i tehničkom području, takozvani element od meke obloge (soft wrap) proteže se od vrata do vrata cijelom širinom instrumentne ploče. Zajedno s panelima presvučenim tkaninom na vratima i naslonima za ruke, ovo stvara domaću atmosferu. Ova filozofija dizajna vođenog materijalima također nudi mogućnost individualizacije interijera prema vlastitim zamislima.
Koncept prostora i varijabilnost
Materijali su odabrani s funkcionalnog stajališta, a istovremeno osiguravaju jasnu dizajnersku diferencijaciju između različitih područja u unutrašnjosti. Područja usmjerena na udobnost naglašena su izdašnim površinama i mekim materijalima. Nasuprot tome, elementi za rukovanje precizno su dizajnirani i opcijski obrađeni visokokvalitetnom crnom bojom visokog sjaja.
Sjedala s dijamantnim prošivom, mekom oblogom, vanjskim retrovizorima i naslonom za ruku u sportskoj verziji S line izrađena su između ostalih od održivih materijala Kaskade i Dinamica. Kaskade tekstilne presvlake podsjećaju na prirodne materijale poput vune i nisu dodatno bojane. Izrađene su od recikliranih materijala kao što su otpadni rubovi tkanina i reciklirani poliester. Dio presvlake izrađen je od tkanine Impressum koja se dijelom sastoji od recikliranih plastičnih vlakana. Dinamica izgleda i na dodir je poput brušene kože, no gotovo je polovica materijala od recikliranog poliestera, čiji su jedan od izvora tekstilni ostaci.
Najnovija generacija modela Audi Q5 značajno je poboljšana u pogledu ključnih atributa proizvoda, a putnici to mogu doživjeti čim prvi put kroče u vozilo. U kombinaciji s novim konceptom unutrašnjosti, rezultat je komforna prostranost s pregršt prostora za glavu i noge.
Izuzetno praktična značajka novog modela Audi Q5 je stražnja klupa s mogućnošću namještanja. Moguće je pomicati je po dužini i nagibu, čime se postiže veći obujam prtljažnika ili, prema potrebi, veći komfor za putnike straga. Na stražnjoj klupi istovremeno vrlo komforno mogu sjediti tri osobe. S preklopljenim stražnjim sjedalima, obujam prtljažnika povećava se do 1473 litara, ovisno o varijanti modela. Pokrivka prtljažnika može se pohraniti u posebno dizajnirani pretinac ispod podnice prtljažnika. Time se dobiva još više prostora za prtljagu i sigurno mjesto za odlaganje pokrivke.
Ostale praktične značajke uključuju povećanje pretinca za odlaganje ispod središnjeg naslona za ruke u usporedbi s prethodnim modelom, brojni manji pretinci za odlaganje kao što su pretinac za sunčane naočale, ključeve i druge svakodnevne potrepštine, pretinac za induktivno punjenje snage 15 W s hlađenjem u prednjoj središnjoj konzoli, dva USB-C priključka sprijeda i dva straga. Opcijski, USB priključci sprijeda mogu omogućiti kapacitet punjenje od 60 W, a stražnji priključci čak do 100 W. To znači da se veći uređaji kao što su laptopi mogu sigurno puniti tijekom vožnje.
Dinamično interakcijsko svjetlo
Jasno dizajnirana unutrašnjost modela Q5 istaknuta je i u mraku. Konturno osvjetljenje na instrumentnoj ploči i vratima naglašava širinu unutrašnjosti, dok indirektno svjetlo ispod zakrivljenog Audi MMI panoramskog zaslona i na središnjoj konzoli stvara vizualni efekt lebdenja.
Visokokvalitetni materijali u vratima osvijetljeni su radi efekta. Tome je pridodano dinamično interakcijsko svjetlo (IAL), koje se proteže cijelom širinom unutrašnjosti kao LED svjetlosna traka i podržava interakciju putnika s vozilom. S jedne strane, IAL služi za predstavljanje unutrašnjosti i nudi, na primjer, funkciju dobrodošlice ili pokazuje kada je vozilo zaključano i otključano. S druge strane, pruža podršku kada je u pitanju sigurnost: na primjer, vizualizira dinamični žmigavac. To poboljšava prikaz na Virtual Cockpitu. IAL uvijek ostaje dodatni zaslon i ne zamjenjuje žmigavce u Virtual Cockpitu. Dinamično interakcijsko svjetlo dio je paketa ambijentalnog osvjetljenja plus.
Aerodinamika i aeroakustika
Aerodinamika i aeroakustika novog modela Q5 optimizirane su nizom detaljnih rješenja. Obloženo podvozje i aerodinamički dizajnirani prednji i stražnji krajevi vozila igraju važnu ulogu u konceptu aerodinamike. Zračne zavjese koriste se za kanaliziranje protoka zraka i njegovo usmjeravanje pored kućišta kotača tako da struji oko prednjih kotača i bočnih strana vozila sa što je moguće manje turbulencija.
Osim toga, usmjerivači zraka usmjeravaju protok zraka oko prednjih kotača. Detaljno pokriveno podvozje usmjerava protok zraka ispod vozila uz smanjenu turbulenciju. Bočne aero maske na stražnjoj strani vozila osiguravaju jasno odvajanje zraka koji je usmjeren preko karoserije. Tomu pridonosi i duboki krovni spojler. Vanjska zrcala također su aerodinamički optimizirana.
Aeroakustika novog modela Q5 također je visokog standarda. Vjetrobransko staklo serijski je opremljeno akustičnim ostakljenjem. Kako bi se dodatno povećala udobnost tijekom vožnje, prednji bočni prozori također su dostupni s akustičnim ostakljenjem na zahtjev.
Najnovija generacija sustava potpore za vozača
Audi u novim modelima Q5 nudi široku paletu sustava potpore za vozača, čije funkcije značajno poboljšavaju svakodnevni život i sigurnost na cesti za sve sudionike u prometu. Stražnja potpora za parkiranje s prikazom udaljenosti, tempomat i ograničenje brzine, upozorenje na napuštanje voznog traka, potpora za učinkovitu vožnju i potpora za pozornost i umor dio su serijske opreme od uvođenja na tržište.
Opcijski je moguće konfigurirati dodatne pakete potpore s brojnim značajkama. To uključuje, na primjer, sustav Adaptive Driving Assistant plus, koji koristi kartografske podatke visoke razlučivosti i masovne podatke od drugih vozila izračunate u oblaku za optimizaciju prepoznavanja prometnih znakova i pomoć pri ubrzavanju, održavanju brzine i razmaka, kao i vođenju po voznom traku. Aktivni sustav nadzora okoline (Front Assist) kombinira četiri funkcije potpore: prednja potpora za kočenje u nuždi, potpora pri izbjegavanju prepreka, potpora pri skretanju i prednja potpora za nadzor bočnog prometa. Ostali dostupni sustavi potpore uključuju regulaciju razmaka na temelju prometnih znakova, potporu pri parkiranju plus i stražnju potporu pri skretanju.
Ultra moderni motori na izgaranje s tehnologijom MHEV plus
Nova obitelj Audi Q5 temelji se na platformi Premium Platform Combustion (PPC), arhitekturi za vozila na konvencionalni pogon s uzdužno ugrađenim motorima na izgaranje. Svi modeli u seriji Q5 tijekom uvođenja na tržište opremljeni su visokoučinkovitom tehnologijom MHEV plus.
Novi MHEV plus sustav s električnim sustavom od 48 V podržava motor na izgaranje, smanjuje emisije CO2 i istovremeno povećava performanse i udobnost tijekom vožnje. Čisto električno manevriranje i parkiranje također su mogući u ograničenoj mjeri. Pogonski generator razvija dodatni pogonski moment do 230 Nm i do 18 kW (24 KS) snage. Sustav od 48 V također omogućuje korištenje kompresora klima-uređaja na električni pogon. To nudi prednost da čak i kada je motor ugašen, na primjer tijekom krstarenja ili na crvenom svjetlu, klima-uređaj nastavlja raditi punom snagom i održava ugodnu temperaturu u unutrašnjosti.
Litij-ionska baterija vozila s tehnologijom MHEV plus temelji se na kemiji litij željezo fosfat (LFP) i ima kapacitet pohrane od 1,7 kWh. Glavni zadaci pogonskog generatora s remenom jesu pokretanje motora i opskrba baterije električnom energijom.
Novi pogonski generator s remenom (RTG) omogućuje električnu vožnju, rasterećuje motor na izgaranje i pomaže u smanjenju potrošnje goriva. Prilikom usporavanja, pogonski generator (TSG) vraća do 25 kW energije natrag u bateriju (rekuperacija). PPC omogućuje postupnu elektrifikaciju u obliku blagih hibrida. Kasnije tijekom životnog ciklusa novog modela Audi Q5 također će uslijediti plug-in hibridi s velikom baterijom i opcijom vanjskog punjenja.
U Europi, modeli Q5 bit će predstavljeni s tri verzije motora, a ostale će varijante pogona uslijediti kasnije. Tijekom uvođenja na tržište, sve će varijante biti opremljene tehnologijom MHEV plus, koja može kratkoročno pružiti do 18 kW (24 KS) dodatne snage. Svi su modeli opremljeni 7-stupanjskim S tronic mjenjačem s dvije spojke.
Ulazni motor je 2.0 TFSI. Razvija snagu od 204 KS (150 kW), 340 Nm maksimalnog okretnog momenta i ima prednji pogon. Opcijski je dostupan i quattro pogon na sve kotače.
Model Audi Q5 dostupan je i s motorom 2.0 TDI, EA288 evo generacije. Razvija snagu od 204 KS (150 kW) i okretni moment od 400 Nm te je dostupan samo s quattro pogonom na sve kotače.
Audi u ponudi tijekom uvođenja na tržište ima i vrhunski model Audi SQ5 – V6 TFSI obujma tri litre razvija 367 KS (270 kW) i maksimalni okretni moment od 550 Nm.
Agilno rukovanje i komfor
Novi Audi Q5 nudi vozne karakteristike tipične za marku, s uglavnom neutralnim ponašanjem u vožnji i postiže značajno povećanje u pogledu komfora zahvaljujući optimiziranom ovjesu i postavkama upravljača. S proizvodne linije novi Q5 serijski silazi s dinamično usklađenim čeličnim ovjesom. Alternativno je dostupan sportski ovjes (serijski za SQ5). Ovjes s čeličnim oprugama, u kombinaciji s pasivnim sustavom prigušivanja FSD (Frequency Selective Damping) i agilnijom prednjom osovinom, daje Q5 još čvršće prianjanje na cesti.
FSD smanjuje sile prigušivanja, osobito pri visokim frekvencijama, primjerice na kaldrmi, i održava visoke sile prigušivanja pri niskim frekvencijama, poput onih koje se javljaju pri promjeni voznog traka ili skretanju. Adaptivna regulacija amortizera dostupna je u opcijskom zračnom ovjesu. Osnovna konfiguracija ovog zračnog ovjesa može se prilagoditi individualnim zahtjevima putem Audi drive select.
U usporedbi s prethodnim modelom, nudi mnogo uočljiviju razliku između komfornog i sportskog modusa. Novi Q5 serijski se nudi s poboljšanim progresivnim upravljanjem.
Scena.ba