Autocesta na koridoru V c kroz BiH koja je projektirana u duljini od oko 330 kilometara i procijenjena je na više od četiri milijarde eura gradi se više od dva desetljeća a tek sada se spominje kako bi radovi mogli biti okončani tijekom narednih pet godina.
S ciljem ubrzanja radova EU je osigurala dodatna sredstva kroz investicijski okvir za ulaganja na zapadnom Balkanu.
“Ovo je najvažniji infrastrukturni projekt u povijesti BiH”, kazao je nakon potpisivanja ugovora o donaciji šef Delegacije EU u BiH Johann Sattler dodajući kako je napokon ubrzana gradnja autoceste jer se više ne rade male dionice za razliku od ranije prakse po kojoj se odvojeno gradilo tek po dva ili tri kilomera.
Podsjetio je kako BiH još čeka izazov gradnje zahtjevne dionice autoceste između Sarajeva i Mostara koja uključuje i tunel kroz planinu Prenj projektiran u dužini od 11 kilometara.
Kada bude izgrađen trebao bi postati deveti najduži cestovni tunel u Europi a najave su kako bi samo njegova gradnja mogla potrajati i do šest godina.
Sattler je u ponedjeljak kazao kako vjeruje da će se to moći završiti na vrijeme.
“Naš je cilj vidjeti izgrađenu cijelu autocestu do 2027. ili 2028. godine kako je najavljeno”, kazao je Satter.
Dodao je kako EU ostaje spremna pomoći i djelovati u BiH kako i koliko god to treba.
Istaknuo je kako je važno poduzeti sve da BiH u novom izvještaju o napretku Europske komisije dobije pozitivne ocjene što će se dogoditi budu li novoformirane vlasti provodile reforme na koje su se obvezale.
Scena.ba