Dr. Wu sa svojom ekipom razvio je nove materijale koji bi se koristili u litij-ionskim baterijama kojima bi se rapidno poboljšala efikasnost baterija za električna vozila, poglavito pri ekstremnim hladnoćama
Na nedavno završenoj godišnjoj konferenciji CAETS-a u Zagrebu, Međunarodnog vijeća inženjerskih akademija i akademija tehnologijskih znanosti, dr. Wu Kai, glavni znanstvenik kineske kompanije CATL, ponovio je da ova kompanija radi na razvoju baterije koja će omogućiti prijelaz 1000 km, a puniti se u roku od desetak minuta. Ova najava nije nova, prvi je put ova kineska kompanija, koja je i najveći proizvođač baterija za automobile u svijetu, najavila ovu superbateriju u travnju ove godine. Dr. Wu sa svojom ekipom razvio je nove materijale koji bi se koristili u litij-ionskim baterijama kojima bi se rapidno poboljšala efikasnost baterija za električna vozila, poglavito pri ekstremnim hladnoćama, a usto bi se znatno skratilo vrijeme punjenja takvih baterija.
Ni u srpnju ove godina na tematskom forumu u Šangaju dr. Wu nije objasnio o čemu se točno radi. Samo je naznačio da bi ti novi materijali trebali donijeti 50-postotno povećanje u efikasnosti na temperaturama od -20 stupnjeva te 43 posto na normalnim temperaturama. Jasno je da je hladno vrijeme stari izazov za baterije jer im niske temperature smanjuju reakcije u elektrolitičkoj otopini kroz koju prolazi naboj između dvije elektrode, a na hladnoći se vozilo, odnosno njegova unutrašnjost trebaju i zagrijavati, što očito također utječe na doseg. Posebno je interesantno što je ljetos govorio o dosegu od 400 km i vremenu punjenja od 10 minuta baterije koja bi se trebala proizvoditi masovno. Sljedeći bi cilj bio smanjenje vremena punjenja na pet do sedam minuta. Očito je i to bitno jer je vrijeme čekanja na punionicama za električne automobile jedan od glavnih prigovora onih koji oklijevaju nabaviti takav automobil.
Tradicionalni proizvođači automobila poput Toyote rade na razvoju baterija s čvrstim elektrolitom koje bi imale veću snagu pa tako osiguravale i veći doseg. No te su baterije još uvijek u fazi prototipa, a očekuje se, ako se u dogledno vrijeme i dovrši njihov razvoj, da će im cijene ostati visoke još godinama. Iako Toyota tvrdi da je savladala glavni problem, a to je njihova trajnost pa bi se one mogle početi ugrađivati već od 2027. godine. A u toj japanskoj kompaniji očekuju i da bi mogli prepoloviti cijenu i masu tih baterija te osigurati punjenje za deset minuta ili manje. Dr. Wu, međutim, ne vjeruje u tvrdnje o smanjenju troškova proizvodnje takvih baterija pa ni u mogućnost njihove masovne proizvodnje.