Nova istraživanja unose nemir među teologe jer sve više dokaza osporava vjerovanje da je Torinsko platno korišteno u Isusovu pokopu. Ova tkanina, izložena u Katedrali svetog Ivana Krstitelja u Torinu, Italija, dugo je smatrana relikvijom koja bi mogla predstavljati tijelo Krista nakon raspeća. No, najnovija analiza brazilskog grafičkog stručnjaka Cicera Moraesa dovodi u pitanje autentičnost ovog artefakta.
Torinsko platno, komad starog lanenog platna, privlačilo je pozornost povjesničara i vjernika kroz stoljeća. Smatralo se da prikazuje obrise Kristova tijela, što bi ga činilo jednim od najvažnijih artefakata za kršćanstvo. Međutim, Moraesova virtualna simulacija pokazala je razlike između stvarne anatomske strukture tijela i prikaza na platnu.
“Mislim da je vrlo malo vjerojatno da je ovo uistinu platno koje je pokrivalo Isusovo tijelo,” tvrdi Moraes. “S jedne strane, imamo one koji vjeruju da je autentično, dok s druge imamo stručnjake koji ga smatraju krivotvorinom iz 14. stoljeća. Međutim, smatram da je ovo zapravo umjetničko djelo koje na vizualno snažan način prenosi religioznu poruku.”Umjetnička kreacija, a ne relikvija?
Moraes je objašnjavao da simulacija pokazuje kako bi, u slučaju da je platno doista bilo omotano oko trodimenzionalnog tijela, ostavilo na tkanini znatno drugačiji, robusniji i iskrivljeniji trag nego onaj koji danas vidimo. “Kada tkaninu omotate oko trodimenzionalnog predmeta koji ostavlja tragove poput mrlja krvi, takve mrlje stvaraju snažniju i iskrivljeniju strukturu u odnosu na izvor,” dodao je.
Ova studija, koja sugerira da bi Torinsko platno moglo biti srednjovjekovna kršćanska umjetnička kreacija, potkrijepljena je i drugim istraživanjima koja ga vremenski smještaju u 14. stoljeće. Moraes vjeruje kako bi platno moglo biti ikonografski simbol religiozne poruke, nastao da zadovolji potrebu vjernika za opipljivim prikazom Isusa.
Vrijeme će pokazati hoće li ovo otkriće utjecati na tradicionalni pogled na Torinsko platno i promijeniti način na koji ga vjernici doživljavaju.