Sinoć je u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine održan treći koncert u okviru projekta “Muzikom kroz izložbu” koji je naglasio sinergiju između muzičkog i vizualnog izraza u sklopu retrospektivne izložbe “Večito”, posvećene stogodišnjici rođenja Bogdana Bogdanovića. Koncert su izvele violinistkinje Alma Dizdar i Tamara Arsovski, uz stručna pojašnjenja povjesničarke umjetnosti Aide Šarac Berbić o značaju izložbe.
Publika je imala priliku čuti djela Paula Hindemitha i Sergeja Prokofjeva, kompozitora koji su u svojim kompozicijama reflektirali kompleksne društvene okolnosti u kojima su živjeli i radili.
Hindemith, njemački kompozitor, stvarao je u periodu nacističke Njemačke, a njegova muzika, često kritizirana zbog disonantnih elemenata, danas predstavlja simbol estetske postojanosti i humanističkih vrijednosti. Svoju vjeru u muziku kao univerzalno sredstvo povezivanja ljudi Hindemith je nastavio razvijati i u emigraciji, naglašavajući njenu moć nadmašivanja političkih granica.
Prokofjev, sa svoje strane, borio se za umjetničku slobodu unutar represivnog sovjetskog režima, vjerujući da umjetnost ima moralnu obavezu prema društvu. Njegova Sonata za dvije violine, op. 56 reflektira inovativnost i hrabrost u suočavanju s ograničenjima, dok su sarkastične i dvosmislene poruke u njegovoj muzici kritizirale režim, ali i izražavale nadu u ljudsku otpornost.
Izvedba violinistkinja Dizdar i Arsovski naglasila je ove kompleksne aspekte Hindemithovog i Prokofjevljevog stvaralaštva. Kroz interpretaciju, violinistkinje su istražile kontrast između harmoničnih i disonantnih elemenata, prenoseći publici umjetničku viziju oba kompozitora, kao i njihove poruke o snazi muzike u turbulentnim vremenima. Dok su violinistkinje govorile o muzičkom programu, Aida Šarac Berbić je publici predstavila koncept izložbe “Večito”, koja prikazuje bogato stvaralaštvo Bogdana Bogdanovića kroz dvostruko čitanje njegovih memorijala.
Bogdanovićev pristup monumentalnoj umjetnosti posvećen je istini o životu, koja se doživljava kroz ornamentalne zapise sa zemlje, te istini o smrti, viđenoj kroz apstrahirane i mitske znakove s neba. Šarac Berbić je pojasnila kako je Bogdanović kroz svoja djela težio povezivanju zemaljskog i nebeskog svijeta, što je ilustrirano specifičnim detaljima iz njegovih djela, kao što su spomenici u Novom Travniku, Mostaru i Bihaću. Ova kombinacija muzičkih i vizualnih interpretacija stvorila je prostor za dublje promišljanje o univerzalnim temama ljudskog dostojanstva, naslijeđa i sjećanja, koje su bile u središtu stvaralaštva Hindemitha, Prokofjeva i Bogdanovića. Koncert, održan uz podršku Grada Sarajeva i Ministarstva za kulturu i sport Kantona Sarajevo, bio je još jedan uspješan korak u povezivanju muzičkog i vizualnog stvaralaštva.
Sljedeći koncert u okviru projekta, planiran je za 10. prosinac u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine.
Scena.ba