Kompanija “Wizz Air”, koja je do sada imala najviše linija, nakon što je nedavno dodala “Han Airport” u Njemačkoj na svoju listu ukinutih destinacija, sada obustavlja letove između Abu Dabija i Sarajeva.Smanjenje broja letova s domaćih aerodroma, koji ni do sada nije bio na zadovoljavajućem nivou, poručuju upućeni, odrazit će se i na ekonomiju, ali i na turizam.
Alarmantna je situacija u oblasti međunarodnog aerotransporta na četiri međunarodne avio luke u našoj zemlji, slažu se ekonomisti, političari, građani. U vrijeme kada se u nekim zemljama kupuju karte za put u orbitu spejs-šatlovima, kod nas se ukidaju komercijalni avio-letovi. O ovom problemu povela se rasprava i u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH, kojim se uvodi uvodi jednogodišnji moratorij na naplatu takse od 3 KM po putniku na aerodromima u BiH.
NIHAD OMEROVIĆ, zastupnik u Zastupničkom domu PSBiH
“Došlo je prvenstveno do otkazivanja ugovora, odnosno letova, prvenstveno od kompanije Ryanair, potom od kompanije Wizz Air, možemo slobodno reći iznenada i nenajavljeno. Da li u suštini samo ova taksa u iznosu od tri km po prevezenom putniku predstavlja teret za rad i opstanak rada niskobudžetnih aviokompanija ili se tu javljaju još neki razlozi”.
MIDHAT ČAUŠEVIĆ, zastupnik u Zastupničkom domu PSBiH
“Najmanje šest mjeseci je potrebno da bismo uspostavili novu avio liniju. Ako imamo godinu dana, a od toga će proći, znamo mi kako i na koji način to sve funkcionira. Šest mjeseci uspostave tih sistema, bojim se da nećemo dobiti garanciju koju hoće niskobudžetne kompanije”.
JASMIN IMAMOVIĆ, predsjednik Komisije za promet i komunikacije
“Naredni cilj bi bio da u narednih 12. mjeseci se vidi ako propisi dopuštaju da ne bude nikako naknade, da je ne bude nikako, ili da bude minimalno onoliko kolika mora biti”.
“Odluke korporacija poput Wizz Aira su strateške i mogu se promijeniti u narednih godinu do dvije”, poručuje ministar komunikacija i prometa BiH, Edin Forto.
EDIN FORTO, ministar komunikacija i prometa BiH
“Ono što mi moramo sada uraditi, je postaviti parametre tako u našoj infrastrukturi za zračni promet da okrenemo trend odlaska kompanija i da povećamo broj putnika na svim aerodromima u BiH”.
Da ne možemo pratiti europske standarde u avijaciji potvrđuju i u Direkciji za civilno zrakoplovstvo BiH. Sa sarajevskog međunarodnog aerodroma uvjeravaju da nije smanjen broj putnika.Poručuju da su uspjeli amortizirati ukidanje baze aviokompanije Wizz Air, te ostvarili izuzetne rezultate, uzevši u obzir činjenicu da su ostali bez bazne kompanije.
ELVEDIN BEGIĆ, izvršni direktor za saobraćaj Aerodroma Sarajevo
“To u korporacijske odluke na koje ne možemo uticati, ili skoro nikako. Ali isto tako je istina da je i ove godine bez obzora što nema Wizz Aira, na sarajevskom aerodromu skoro da smo dostigli 2022”.
ČEDOMIR ŠUŠNJAR, direktor BHDCA
“Jednostavno, zaostajemo kako u svemu tako i u avijaciji, što kod propisa tako i kod operativno tehničkih uvjeta. Aerodromi moraju shvatiti da nisu jedini subjekti. Mnogo toga još ima što zavisi od nas, ali tu smo da razgovaramo.Želimo istaći da smo uz velike napore uspjeli amortizirati ukidanje baze aviokompanije Wizz Air, te ostvarili izuzetne rezultate, uzevši u obzir činjenicu da smo ostali bez bazne kompanije”.
Aviosaobraćaj u BiH svakako nije optimalan. Dodatno smanjenje broja komercijalnih letova unazađuje ekonomiju i turizam. Bez direktnih letova za ostale prijestolnice gubimo konkurentnost i među gradovima regiona. “Wizz Air” koja je do sada imala najviše linija obustavlja i let na relaciji Abu Dabi – Sarajevo. Za koji, bar za sada, kartu možete kupiti do 28. listopada, piše BHRT.
Scena.ba