Upotreba električnih romobila svugdje u svijetu pozitivan je primjer očuvanja životne sredine, ali i smanjenja prometnih gužvi. U BiH je zbog nepostojanja zakonske regulative koja određuje tko ih može voziti i kuda, ali i neodgovornih pojedinaca, vožnja ovim prijevoznim sredstvom opasna, kako za korisnike tako i za druge sudionike u prometu. Često ih voze i djeca bez roditeljskog nadzora. Zbog toga su mišljenja o upotrebi ovog prijevoznog sredstva podijeljena.
Dok struka upozorava na nužnost zakonske regulative, korisnici traže kvalitetnu infrastrukturu, a oni treći moraju imati oči i na leđima. – Moje je mišljenje da se to treba ukinuti dok se ne odrede pravila igre – kategoričan je stalni sudski vještak za promet Ramiz Tiro. Mišljenja o pitanju električnih romobila su podijeljena – kako građana tako i struke. Ipak, suglasni su da bi, uz unaprjeđenje infrastrukture, trebalo zakonski regulirati pitanje električnih romobila, kao što je to slučaj s biciklima. Osim što nije definirano tko može voziti romobil, nije definirano ni kojom se brzinom mogu kretati.
– Ako pri brzini od 50 km na sat udariš pješaka, to su strašne ozljede, nije definirana ni dob kad je u pitanju tko ga smije voziti, nije definirano ni treba li imati kacigu, zaštitnu opremu – dodaje Tiro. Ipak, oni koji koriste romobil smatraju da je jako korisno prijevozno sredstvo, uštedi mnogo vremena te, među ostalim, ne zagađuje okoliš. “Mnogo brže stignem na destinaciju, ne moram tražiti parkirališno mjesto, što je veliki problem.” “Brže dođem na posao, mnogo je zabavnije.” – neki su od komentara. Sigurnosni problem predstavlja i to što se istodobno voze dvije ili tri osobe na jednom romobilu. Struka upozorava da zbog nepostojanja jasnih zakonskih regulativa često dolazi do zloupotreba.
– Jako je opasna vožnja više osoba na jednom romobilu. Konstruktivno gledano, romobili su nestabilna prijevozna sredstva i na njima treba posebnu pozornost obratiti prilikom kretanja – upozorava vještak prometne struke Mirzet Sarajlić. Iz Ministarstva prometa i veza BiH kažu da je formirana radna skupina za izradu Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH. Također, sve inicijative koje su upućene resornom ministarstvu bit će predmet razmatranja. Kada bi zakon mogao stupiti na snagu, nije poznato. Kao što nije poznato ni do kada će se zloupotrebe događati, a pješaci biti ugroženi, piše federalna.ba.
Scena.ba