Hrvatska je konačno završila izgradnju graničnog prijelaza na brzoj cesti Gradiška – Novi Varoš, koja bi trebalo da preko novog mosta na Savi kod Gradiške spoji autoput Banjaluka – Gradiška sa autoputem Zagreb – Beograd. Ovo je ujedno i pravac kojim se iz Sarajeva najbrže stiže do Zagreba.
Kako je potvrđeno Nezavisnim novinama u Ministarstvu financija Hrvatske, svi radovi, kao i opremanje objekata novog graničnog prijelaza su završeni i u pripremi je prijava za provođenje tehničkog pregleda.
– Ministarstvo financija ne raspolaže novim informacijama u vezi puštanja u promet budućeg graničnog prelaza, a vezano uz kategorizaciju graničnog prelaza upućujemo Vas na nadležno Ministarstvo vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske – naglasili su.
Iako nitko ne zna kada bi novi prijelaz mogao biti otvoren, čini se da se prvi put vide neke naznake da bi se to moglo dogoditi u dogledno vrijeme, jer je riješena i posljednja prepreka pred početak pregovora između Hrvatske i BiH.
Naime, popunjen je bh. dio komisije koja treba da definira novi sporazum o graničnim prijelazima između dvije zemlje, bez čega nema kategorizacije novog prijelaza, odnosno ni njegovog puštanja u rad.
Završeni radovi na novoj cesti
S obzirom na to da je banjalučko poduzeće “Integral inženjering” završilo radove na brzoj cesti do Novog Varoša u Hrvatskoj, odnosno do postojećeg puta koji vozači sada koriste od starog mosta na Savi ka Okučanima, ostaje samo da se riješi pitanje graničnog prijelaza.
U Ministarstvu sigurnosti BiH potvrđeno je da je stigla potrebna dokumentacija iz Predsjedništva BiH, te da je sada sve spremno za sastanak bh. članova komisije.
Kako je rečeno, sastanak će biti održan 10. studenog, a na njemu će biti dogovorene pregovaračke pozicije BiH, prije nego se sastanu hrvatski i bh. članovi i počnu pregovore. Za očekivati je da će osim ovog prijelaza na agendi biti i ostali prijelazi, za koje postoji interes da se promijeni kategorizacija, odnosno da se poveća kapacitet i eventualno uvedu nove kategorije, posebno kada je u pitanju robni promet.
Postoji i loša vijest
Čini se da je jedina potencijalno loša vijest to da će, po svemu sudeći, novi granični prijelaz s hrvatske strane biti prvoshodno za putnička vozila, a ne za kamione. To se može zaključiti po tome što postoji veoma mali broj parking-mjesta za teretna vozila, što bi moglo da sugerira da Hrvati još tijekom gradnje nisu imali namjeru napraviti prijelaz koji bi imao veliki protok robe.
Čak i kada bi ovaj prijelaz bio kategoriziran za teretni promet, mali broj parking-mjesta bi mogao prisiliti kamiondžije da traže drugi prijelaz jer neće imati gdje da se parkiraju i morat će vjerojatno dugo da čekaju, i to u koloni na samoj brzoj cesti, što bi moglo izazvati glavobolje i putnicima.
Datum otvaranja i dalje nije poznat
Ali što se tiče putničkog prometa, novi prijelaz će skratiti put od Banjaluke do Zagreba, a samim tim i od Sarajeva do Zagreba, za najmanje pola sata.
Nitko za sada ne može reći kada će se konačno provozati novom brzom cestom, ali sada se prvi put nazire kraj agoniji izgradnje prvo mosta na Savi, pa onda i brze ceste i graničnih prijelaza, koja traje više od desetljeća.
Scena.ba





