S obzirom na nova događanja vezana uz Google i američko Ministarstvo pravosuđa, Google bi u dogledno vrijeme mogao biti prisiljen na prodaju svog internetskog preglednika Chrome. Ako se to dogodi, što će to značiti za korisnike i za internet?
Ukratko, ovaj potez drastično će promijeniti politiku poslovanja Googlea, no za obične korisnike to ne bi trebalo značiti ništa. Razlog zašto se ništa neće promijeniti nije teško razaznati; jednostavno pogledajte koje bi tvrtke bile spremne i sposobne kupiti Chrome od Googlea.
Mislite li da će Jeff Bezos postupati s vama i vašim podacima bolje nego Google? Hoće li nekako učiniti internet boljim mjestom ako odjednom kupe jedan od najpopularnijih internetskih preglednika na svijetu? Teško da će se to dogoditi. Nakon što Google iscrpi sve mogućnosti i isproba svaki trik koji im padne na pamet, mnogi stručnjaci smatraju da je teško da bi se stvari mogle promijeniti nabolje.
Ali prodaja Chromea ili Androida, njihove platforme u oblaku, ili bilo kojeg drugog njegovog “velikog” proizvoda neće dovesti do bilo kakvih promjena prema boljem. Čak i ako bi prodaja Chromea pomogla korisnicima, puno toga ovisi o pronalaženju kupca koji se može suočiti s regulatornim nadzorom s kojim se Google sada suočava. Stvar je u tome da su svi igrači ”Big Tech-a” jednako ”dobri” ili ne dobri, ovisno o tome kako na to gledate, što znači da Google nije ništa bolji ni gori od Mete, Microsofta ili Applea.
Neki se čak i raduju da tako kažem, lošem raspletu za Google. No koliko bi to bilo dobro za mnoge internetske igrače? Bi li ostali internetski preglednici, kao što je na primjer Firefox mogao preživjeti bez novca od Googlea?
Mnogi stručnjaci se slažu u jednome: ako i dođe do prodaje Chromea, to za standardne korisnike ne bi trebalo značiti puno. No u isto vrijeme mnogi stručnjaci nadaju se da do toga neće morati doći, jer Google nije ništa bolji ni gori od ostalih igrača iz ”Big-Techa”.