NHTSA, ogranak američkog Ministarstva prometa, izdao je konačno pravilo krajem prošlog mjeseca kojim se do rujna 2029. obvezuje automatsko kočenje u nuždi (AEB), uključujući AEB za pješake, kao standard na svim osobnim automobilima, SUV vozilima i lakim kamionima.
Novo pravilo o automatskom kočenju u nuždi Nacionalne uprave za sigurnost prometa zahtijeva od proizvođača automobila da razviju i opreme vozila tehnologijom koja trenutno nije dostupna. Zastupnici potrošača postavljaju pitanje imaju li proizvođači automobila dovoljno vremena, s obzirom na petogodišnji period, da razviju ovu tehnologiju i osiguraju da ispunjava rigorozne standarde testiranja.
Kvaka je u tome što trenutna tehnologija ne zadovoljava standarde koje je postavila NHTSA, koja očekuje da ovi sustavi budu sposobni kočiti pri brzinama do 81 kilometar na sat i detektirati pješake i po danu i po mraku – što se trenutno čini praktički nemoguće.
Automatsko kočenje u nuždi “sada je toliko napredno da zahtijevamo da ovi sustavi budu još učinkovitiji pri većim brzinama i da otkrivaju pješake”, rekla je zamjenica upravitelja NHTSA-e Sophie Shulman. “Većina novih vozila već dolazi s AEB-om i očekujemo da će mnogi automobili i laki kamioni moći zadovoljiti ovaj standard prije roka, što znači da će još više života biti spašeno zahvaljujući ovoj tehnologiji.”
Prema NHTSA-i, AEB sustav koristi razne senzorske tehnologije i podsustave koji surađuju kako bi otkrili kada se vozilo sprema sudariti, automatski aktivirajući kočnice ako vozač to nije učinio ili primjenjujući dodatnu silu da dopuni vozačevo kočenje.