Ponovno je pokrenuto pitanje korištenja telefona u učionicama. Dok sindikat smatra da je zakonska zabrana jedino rješenje da se uvede red, drugi su stava da svaka škola treba sama urediti to pitanje.
Korištenje mobilnih telefona u učionicama već godinama izaziva podijeljena mišljenja. Treba li se zakonski zabraniti upotreba, uvesti pravila po potrebi o korištenju u prostorijama škole ili pustiti samim nastavnicima na volju, glavno je pitanje. A da je neophodno posvetiti više pažnje tome, poručili su stručnjaci.
“Možemo potvrditi da je to jedan od vodećih ometajućih faktora u učenju i u usvajanju nastavnog gradiva. Također je jedan od ometajućih faktora u uspostavljanju komunikacije, kvalitetne komunikacije između samih učenika, između nastavnika i učenika, i utječe na ukupne dobiti u akademskim postignućima, također i u emocionalnom doživljaju”, kaže pedagog Senadija Hadrović.
S ciljem poboljšanja kvalitete obrazovanja i zaštite djece od digitalnog nasilja, sindikat za osnovno obrazovanje KS ponovno je podnio inicijativu da se zakonski zabrani korištenje mobilnih telefona tijekom nastave.
“Naša inicijativa podrazumijeva ovo što se u Europi događa godinama unatrag. A to je da su napredne zemlje, skandinavske zemlje, Norveška, Finska, Danska, liberalna Nizozemska, Francuska, sada je aktualno i u Hrvatskoj, jednostavno su zakonski definirali korištenje telefona u školama. To ne znači potpuna restrikcija, to znači onemogućavanje korištenja mobilnih uređaja tijekom nastave. Ne znači da će netko oduzimati bilo kome uređaje, ne znači da će eventualno biti zabranjeno da djeca donesu u školu uređaj”, pojašnjava Saudin Sivro, sindikat za osnovno obrazovanje KS.
Međutim, resorna ministrica Naida Hota Muminović ne podržava inicijativu, poručujući:
“Personalno, nisam za centralizirane zabrane u kojima Vlada ili neki eksterni autoritet nešto zabranjuje, pogotovo ne u obrazovanju. Tako se stvara jaz između građana i vlada i tako se odgajaju poslušnici, a onda kreiraju režimi.”
Da škola može pronaći rješenje u skladu sa svojim potrebama pokazuje primjer Prve osnovne škole Ilidža, gdje su na prijedlog roditelja nabavljene kutije namijenjene odlaganju mobilnih uređaja.
“Roditelji su pokrenuli ideju da oni kao vijeće naruče nabavu posebnih namjenskih kutija u koje će djeca stavljati svoje mobilne telefone, uređaje prije početka svakog školskog sata. To pravilo smo uveli u naš kućni red, u pravila škole, tako da sad djeca točno znaju protokol”, ističe Adisa Šuvalija, direktorica Prve osnovne škole Ilidža.
I roditelji podržavaju ograničenja, ali upozoravaju da zabrane ne bi smjele biti jedini način da se učenicima približi odgovorno korištenje tehnologije.
“Ako govorimo o zabrani korištenja telefona na samoj nastavi, to je u redu i slažem se s tom idejom. Ne vjerujem da postoje roditelji, i ako postoje u redu, heterogeno je, ali većina roditelja vjerujem da se slaže da ne bismo trebali dozvoliti djeci i da nastavnici ne bi trebali dozvoliti djeci da koriste telefone na samoj nastavi. Represivne mjere, zabrane, to ne funkcionira. Hajdemo zajedno naći neko rješenje”, predlaže Dalibor Tanić iz Vijeća roditelja KS.
Pitanje korištenja mobilnih telefona u nastavi i dalje ostaje otvoreno. Međutim, dok jedni zahtijevaju zakonsko uređenje ovog pitanja, drugi su uzeli stvari u svoje ruke i uveli određena pravila kako bi otklonili uočene probleme.
Scena.ba





