Za sada Cybertruck dolazi u dvije varijante pogona: Cyberbeast ‘Tri-Motor’ spogonom na sve kotače i ‘Dual Motor’ s pogonom na sve kotače. Stiže i verzija s pogonom samo na stražnja dva kotača. Neslužbeno, snaga se kreće od Rear-wheel drive modela od 235 kW (320 KS), All-wheel drive 450 kW (612 KS), Cyberbeast 630 kW (857 KS).
Zaboravite na sve ono o čemu ste ikad razmišljali kad je riječ o nekom automobilu, stigao je pravi gazda! Njegovo ime je Tesla Cyebrtruck, ekscentrični – potpuno električni pick-up. I sve one kontroverze oko njegovog nastanka, izgleda, materijala izrade ili njegovih tehnoloških rješenja jednostavno su tek nekoliko promila od onog što ovo čudo od vozila može ponuditi.
Bili smo na njegovoj hrvatskoj premijeri i proučili sve detalje ovog super pick-upa, koji da budemo iskreni, ima tek teoretske šanse da jednom možda stigne i na europske ceste. Razlog? Pa, ima ih pregršt.
Prije svega, trebalo bi izmijeniti mnoga regulatorna pravila kad je riječ o njegovoj težini od 3 tone, tako da bi se moralo podignuti ograničenje od 3,5 t koje obuhvaća vozačku B-kategoriju. Jer kad u njega stavite petero odraslih ljudi i natovarite njegov stražnji i prednji utovarni prostor dolazite do ukupno 4,5 tona. I to za model s dual-motorom (AWD). Još čudovišniji Cyberbeast Tri-motor teži sam i 3,2 t. I da, ovo vozilo može vuči prikolicu težine 4989 kg.
Drugo, Cybertruck nije napravljen od običnog čeličnog lima ili aluminija, već od panela od nehrđajućeg čelika.
Treće, njegov prednji kraj, uostalom kao i cijelo vozilo, je napravljen od nezaobljenih uglatih linija koje svakako u slučaju eventualnog naleta na pješaka neće ublažiti njegov udarac.
Četvrto, njegove ukupne dimenzije su čudovišne, ne i izvan zakonskih gabarita, no još uvijek čudovišne za europsko poimanje jednog ‘osobnog’ automobila: duljina 5682,9 mm, širina s otvorenim retrovizorima 2413,3 mm (s preklopljenim 2200,7 mm), visina 1790,8 mm, visina od podloge u modu za izvlačenje 406 mm.
Peto, ubrzanje od 0 do 60 milja/sat (96,5 km/h) je u ovisnosti o modelu: Rear-wheel drive 6,5 s, All-wheel drive 4,1, Cyberbeast 2,6 s. Sukladno modelima su i njegove krajnje brzine: 180 km/ za prva dva modela i 210 km/h za ‘zvijer’.
Šesto, baterija je prema neslužbenim podacima kapaciteta 123 kWh (130 kWh bruto), za domet između 400 i 550 km, u ovisnosti o modelu vozila. A tomu se može dodati i ‘Range extender’ još jedna baterija od 50 kWh, koja se montira straga u utovarni prostor. Naravno, tada se njegov doseg može povećati do čak 760 km.
Sedmo, kada bi se i napravile tehničko-dizajnerske preinake originalnog Cybertrucka prilagođujući ga europskim standardima tada bi se i ubila duša ovog inovativnog vozila. S druge strane, koja bi se uopće tu mogla naći i računica, jer ne vjerujemo da bi ga se u Europi prodalo godišnje u više nekoliko tisuća primjeraka. A i to zvuči optimistički. Prava šteta!
Ima toga još, no vratimo se ipak temeljnim postavkama Tesla Cybertrucka. Da, Cybertruck temeljito preispituje pojam pick-upa ili kamioneta, ako već hoćete. Pruža bolju korisnost od kamiona i više performansi od sportskog automobila.
Sve u vezi s vanjskim izgledom Cybertrucka, od kutnih rubova njegovog egzoskeleta do materijala i značajki, razlikuje ga od bilo kojeg drugog pick-upa na cesti. Cybertruckov izvanredni futuristički dizajn crpi inspiraciju iz cyberpunk estetike, posebno prikazane u filmovima Blade Runner i The Spy Who Loved Me.
Predstavljen u studenom 2019., Cybertruck je ušao u proizvodnju 2023., a prve isporuke kupcima kreću u prosincu ove godine. Naravno, u Sjedinjenim Državama Amerike.
Pogonski sklop i upravljanje
Cybertruckov potpuno električni dizajn otvara novu klasu snage, brzine i svestranosti. Snažan pogon i nisko težište osiguravaju izvanrednu kontrolu vuče i okretni moment.
Za sada Cybertruck dolazi u dvije varijante pogona: Cyberbeast ‘Tri-Motor’ spogonom na sve kotače (jedan elektromotor sprijeda i dva straga) i ‘Dual Motor’ s pogonom na sve kotače (dva elektromotora, jedan sprijeda i jedan straga). Za obje varijante, prednja pogonska jedinica ima elektro-mehanički zaključani diferencijal za bolju trakciju u skliskim uvjetima. Naravno, tu je i verzija s pogonom samo na stražnja dva kotača s jednim motorom na stražnjoj osovini. Neslužbeno, snaga se kreće od Rear-wheel drive modela od 235 kW (320 KS), All-wheel drive 450 kW (612 KS), Cyberbeast 630 kW (857 KS).
Pravo tehnološko čudo su i njegova prednja i stražnja svjetla. Nema klasičnih farova, već su prednja dnevna svjetla izvedena kao neprekinuta LED svjetlosna traka pri vrhu haube široka 5-6 cm, dok su tanko kratko i dugo LED svjetlo smješteni iznad prednjeg branika, kao i LED pokazivači smjera. Naravno, Cybertruck može imati i dodatnu svjetlosnu LED traku za noćnu vožnju na kabini iznad vjetrobranskog stakla. Straga je gotovo identična situacija, LED crvena svjetla se sastoje od dvije pravokutne lampe za poziciju i stop svjetlo. Kada kočnica nije aktivirana tu je središnja duga crvena svjetlosna LED traka s dva krajnja crvena LED svjetla.
Cybertruck je prvo vozilo masovne proizvodnje koje nudi upravljanje pomoću žice (Steer-by-Wire). Ova tehnologija daje vozačima Cybertrucka maksimalnu kontrolu uz minimalan unos. Vozači nikada neće morati staviti ruku preko ruke ili maknuti ruke s upravljača prilikom skretanja. U kombinaciji s upravljanjem stražnjim kotačima, Cybertruck ima bolji radijus okretanja od većine limuzina.
Steer-by-Wire radi tako da eliminira međuosovinu koja se koristi za upravljanje u tradicionalnim dizajnima automobila, što znači da nema mehaničkih veza između upravljača i letve upravljača. Umjesto toga, kotačima upravlja niz elektromehaničkih kontrolera i senzora. Za razliku od drugih vozila koja se oslanjaju na standardni niskonaponski sustav od 12 volti, Cybertruck je također prvo proizvodno vozilo koje je usvojilo niskonaponski sustav od 48 volti. Ovaj tehnološki napredak ne samo da smanjuje rasipanje topline, već također iskorištava mogućnosti veće snage.
Na primjer, dok motor brisača vjetrobrana odgovara motoru brisača Modela Y, Cybertruck ima znatno veću metlicu (po našoj procjeni duga gotovo 1 m) i samo jednu polugu brisača smještenu s lijeve strane vjetrobranskog stakla podignutu okomito uz rub.
Što se guma tiče, one su dimenzija 285/65R20 123/120 H, s oznakom ojačane konstrukcije LT (light truck ili laka gospodarska vozila), a model Cybetrucka s premijere Dual motor All-Wheel drive je imao robusne GoodYear gume za sve terene. I naravno, zavririvši ispod vozila vidjeli smo da je podnica potpuno ravna. Lukovi kotača su jako izvučeni od blatobrana i izvedeni u crnoj, otpornoj plastičnoj masi.
Strukturni paket baterija
Cybertruck ima strukturni paket baterija, što znači da su baterije strateški postavljene unutar paketa kako bi se poboljšala sigurnost i poduprla struktura kamiona. Strukturni paket djeluje kao pod, s unutarnjim komponentama poput sjedala i središnje konzole izravno postavljenim na njega. Nadalje, paket daje još više snage i krutosti šasiji kamiona za dinamiku vozila i reakciju na sudar. I opet neslužbeno, kapaciteta 123 kWh (130 kWh bruto), a uz ‘Range extender’ još jedna baterija od 50 kW.
Karoserija Cybertrucka proizvedena je s giga odljevcima, najvećim koje je Tesla ikada napravio. Lijevani dijelovi imaju ugrađene zone gužvanja, pružajući zaštitu od sudara za svih 5 putnika.
Egzoskelet
Cybertruck je izgrađen s vanjskom školjkom napravljenom za vrhunsku izdržljivost i zaštitu putnika. Ima gotovo neprobojan egzoskelet; svaka je komponenta dizajnirana za vrhunsku snagu i izdržljivost.
Strukturna obloga Cybertrucka izrađena je od ultratvrdog 30X hladno valjanog nehrđajućeg čelika. To pomaže u zaštiti od ogrebotina i udubljenja, a prilagođeni materijal od nehrđajućeg čelika štiti od dugotrajne korozije. Također je otporan na metke kalibra 45 i 9 mm, kao i na zrna sačmarice kalibra 12.
Naposljetku, čelik daje Cybertrucku glatku jednobojnu završnu obradu, dodajući njegovu jedinstvenu, futurističku estetiku. Lako se čisti uobičajenim auto-šamponom ili jednostavnim sredstvom za čišćenje stakla.
Tesla oklopno staklo
Tesla je za Cybertruck napravio ultra-čvrsto staklo Tesla Armor. Njegov robusni kompozit od stakla i polimera može apsorbirati i preusmjeriti udarnu silu za vrhunsku izvedbu i otpornost na oštećenja.
Akustično staklo od 360 stupnjeva pruža neusporedivu zvučnu izolaciju, dok potpuno stakleni krov nudi besprijekoran pogled na nebo. Odbijanje topline i UV svjetla rashlađuje putnike – čak i kada je sunce izravno iznad njih.
Utovarni prostor
Cybertruck ima masivni teretni krevet sa spremištem koje se može zaključati, volumena od gotovo 1700 l. Teretni krevet opremljen je elektrificiranim, vodootpornim pokrovom koji se sam zaključava, stvarajući svod koji štiti ‘skladište’. Budući da je poklopac pokretan, njime se može upravljati putem vanjskih prekidača: vlasnici mogu pritisnuti do kraja da potpuno uvuku/izvuku i pritisnuti do pola da djelomično uvuku/produže poklopac. I da, ta zaštitna ‘roleta’ može izdržati do 136 kg težine.
Unutar teretnog kreveta možete pronaći dvije utičnice od 120 V i jednu utičnicu od 240 V, koje možete uključiti gdje god idete. Ispod kreveta nalazi se pretinac ‘pretinac za opremu’ za dodatnu pohranu. Svjetla za teret su dvije LED svjetlosne trake koje se nalaze unutar prostora za teret.
Kada ste u načinu rada za kampiranje, ova svjetla za teret pomažu transformirati krevet za teret u dobro osvijetljeno mjesto za osobno kampiranje uz pomoć Cybertruck Basecamp Teslinog laganog šatora. Vlasnici mogu kontrolirati LED svjetlosne trake sa zaslona osjetljivog na dodir ili aplikacije Tesla.
Cybertruck također ima pogonski prednji prtljažnik (frunk) s iznimnim kapacitetom nosivosti. Zapravo, prednji prtljažnik može nositi do 200 kg težine, nudeći još više prostora za pohranu od tradicionalnih pick-upova.
Ako ni to još uvijek nije dovoljno, Cybertruck je potpuno opremljen za vuču prikolice s maksimalnim kapacitetom vuče od 4989 kg.
Prilagodljivi zračni ovjes
Cybertruck je opremljen prilagodljivim zračnim ovjesom koji pruža prilagodbe u milisekundi za optimizaciju vožnje i upravljanja. Kada je postavljen na ‘Auto’, Cybertruck se prilagođava širokom rasponu tipova terena i stilova vožnje. Osim toga, Cybertruck će se automatski izravnati na temelju nosivosti i prikolice, a također i dok je Camp Mode omogućen kako bi vlasnici mogli mirno spavati.
Interijer, Cyberpunk Minimalizam
Unutrašnjost Cybertrucka je minimalistička i moderna, a još uvijek utjelovljuje cyberpunk estetiku. S naprednim zaslonom osjetljivim na dodir i nekoliko prekidača ili kotačića, unutrašnjost je izdržljiva, jednostavna i futuristički napredna. Ispred vozača je samo kolo volana pravokutno-zaobljenog oblika.
Cybertruck ima prednji zaslon osjetljiv na dodir od 18,5 inča (47 cm) visoke razlučivosti (2560×1440 60Hz) i stražnji zaslon za putnike straga osjetljiv na dodir od 9,4” (1440×900 60Hz) koji omogućuju višestruku kontrolu nad vozilom. Novo korisničko sučelje posebno dizajnirano za Cybertruck dodaje električnu prednost jednostavnom digitalnom iskustvu s kojim su mnogi vlasnici Tesla već upoznati.
Unutarnja elektronika, rasvjeta i audio
Cybertruck nudi obilje pristupnih točaka za punjenje različitih uređaja u kabini. Tu su četiri USB-C priključka, dva bežična punjača za telefon i dvije utičnice od 120 V. S utičnicama od 120 V, putnici mogu puniti prijenosna računala i druge elektroničke uređaje koji zahtijevaju veću potrošnju – značajka nezamisliva u drugim vozilima.
Cybertruckovo primamljivo unutarnje osvjetljenje uključuje LED kupolu i ambijentalna svjetla s prilagodljivim bojama koje ocrtavaju njegovu unutrašnjost, baš kao kod najnovijeg Modela 3.
Kao i svaka nova Tesla, Cybertruck standardno dolazi s vrhunskim audio sustavom. Uključuje 15 zvučnika, uključujući dvostruke subwoofere. Ovo stvara impresivan sustav surround zvuka koji povećava cjelokupno audio iskustvo i iskustvo putnika.
Fleksibilna unutrašnjost
Cybertruckov prostran i varijabilan raspored sjedala ne samo da može udobno smjestiti petero odraslih osoba, već se može konfigurirati da pruži dodatnih 1533 l prostora za pohranu u drugom redu. Zapravo, sjedala u drugom redu preklapaju se kako bi vlasnici dobili potpuno ravan pod, dovoljno velik da veliki psi mogu udobno leći.
Dok sjedala predstavljaju uglatu i robusnu estetiku koja odražava vanjštinu Cybertrucka, sjedala su i dalje ergonomska, iznimno udobna i izrađena od izdržljivog potpuno veganskog materijala.
Sigurnosno kopiranje kod kuće uz Tesla Powershare
Uz Powershare Home Backup Kit, Cybertruck može napraviti sigurnosnu kopiju doma u roku od 1 minute od otkrivenog ispada s do 11,5kW kontinuirane snage. Potpuno napunjen Cybertruck moći će opskrbljivati vaš dom energijom nekoliko dana, eliminirajući brigu o dugotrajnim prekidima rada za manje od cijene tradicionalnih generatora.
Možete puniti i druga električna vozila, napajati kućanske aparate ili električni alat
Cybertruck može puniti druga električna vozila izravnim napajanjem iz vlastite baterije. Uz Powershare Mobile Connector, Cybertruck može puniti druga vozila s do 9,6 kW snage izravno iz ugrađenih utičnica u stražnjem teretnom krevetu.
Cybertruck može osigurati dovoljno energije putem izvornih utičnica ili adaptera spojenih na vaš Mobile Connector za pokretanje cijelog kampa sa svjetlima, grijačima i električnim štednjakom ili puštanje glazbe na vašim zvučnicima dok napajate DJ kabinu.
Što se cijena tiče, zasad imamo samo cijene s tržišta SAD-a: All-Wheel Drive Dual Motor 99.990 dolara i Cyberbeast Tri Motor 119.990 dolara. Ovo su naravno početne cijene, bez dodatne opreme.
Scena.ba