Tim znanstvenika Sjeverozapadnog sveučilišta iz SAD razvio je prvu umjetnu inteligenciju (AI) sposobnu da dizajnira robote od nule, saopćilo je to sveučilište.
Kako bi testirali novi AI, istraživači su mu dali jednostavan zadatak: dizajniraj robota koji može hodati po ravnoj površini. Dok su prirodi bile potrebne milijarde godina da dođe do prve vrste koja hoda, novi algoritam je kompresirao evoluciju na nevjerovatnu brzinu – dizajniranje robota koji može da hoda trajalo je nekoliko sekundi.
Ali ovaj AI nije samo brz. On radi na osobnom računalu i dizajnira nove strukture od nule. To je veoma drukčije od dosadašnjih AI sistema, koji zahtijevaju superračunala i ogromne baze podataka kakobi nešto uradili.
Osim toga, mnogi od njih i tada samo imitiraju raniji ljudski rad bez novih ideja.
– Otkrili smo veoma brz AI algoritam koji preskače gužvu evolucije, a da ne koristi ideje ljudskih inžinjera i dizajnera. Rekli smo mu kako želimo da napravi robota koji može hodati po ravnom. Onda smo samo pritisnuli dugme i to je bilo to! Napravio je plan za robota u treptaju oka koji ne izgleda kao bilo koja životinja koja je hodala Zemljom. Ovaj proces nazivam instant-evolucijom – rekao je Sam Kriegman, voditelj projekta i profesor Škole za inžinjerstvo Mekormik Sjeverozapadnog sveučilišta.
Kriegman je pažnju javnosti privukao i 2020., kada je napravio ksenobote, prve žive robote napravljene od bioloških ćelija. Sada on i njegov tim vide njihov AI kao sljedeći korak na putu k razvijanju potencijala umjetnog života.
Kada pogledam ove robote, oni mogu djelovati kao beskorisna igračka. Ali ja vidim ovdje rađanje potpuno novog organizma – rekao je Kriegman.
On i njegov tim su započeli istraživanje od zahtjeva da AI dizajnira fizički stroj sposoban za kretanje. Nakon toga je AI započeo dizajnirajući ciglicu veličine sapuna. Mogla je se mrdati, ali nese i kretati. Kako je znao da nije postigao cilj, AI je nastavio da mijenja dizajn. Svaka nova ideja poboljšana je na neki način dok iz devetog pokušaja nije napravljen robot koji može hodati brzinom od pola svoje veličine u sekundi.
Cijeli proces dizajniranja – od prve ciglice do robota koji hoda – trajao je samo 26 sekundi na laptopu.
Kako se navodi, AI je neočekivano osmislio isto rješenje za kretanje kao i priroda – noge. Ali za razliku od simetričnih nogu u prirodi, dobili smo robota s tri noge, perajama na leđima, ravnim licem i rupama po tijelu.
– Ovo je zanimljivo zato što nismo rekli AI da robot treba imati noge. On je otkrio noge kao dobar način kretanja po ravnom. Pokreti pomoću nogu su, u stvari, najefikasnija forma kretanja po zemlji – rekao je Krigman, prenosi Avaz.
Scena.ba