Tridesettrogodišnji Dino K., vozač sa šireg splitskog područja koji je električnim automobilom Tesla u srijedu kasno poslijepodne izazvao prometnu nesreću u kojoj je na raskrižju Ulice Slobode i Velebitskeulice život izgubila 67-godišnja pješakinja, dao je nakon uhićenja, doznaje Slobodna, vrlo detaljan iskaz u postaji Prometne policije u kojem je izrazio kajanje zbog tragedije koja se dogodila, piše Slobodna Dalmacija.
Prvi pokazatelji govore da u trenutku kad je došlo do nesreće nije bio niti pod utjecajem alkohola niti pod utjecajem narkotika, a navodno nikad takve supstance nije konzumirao niti je tome sklon. Do sad nije kažnjavan niti je ikad imao prometnu nesreću.

Slobodna doznaje da se nije mogao očitovati o tome kolika je bila brzina kojom je vozio, no iz neslužbenih informacija do kojih je došla Slobodna, jasno je da će se njegova obrana fokusirati na to da je uzroku ove tragedije doprinijelo, naravno uz brzinu, i moguće tehničko stanje vozila, odnosno da je Tesla, model S Plaid, kao jedan od najbržih i najmoćnijih serijskih automobila na svijetu, svojim automatskim sistemom reagirala na “određenu pojavu na kolniku u tom trenutku” te da je zato došlo do zanašanja i posljedično velike tragedije.
Ta određena pojava navjerojatnije se odnosi na mogućnost da je iz pokrajnjih ulica koje od križanja kod Slobodne Dalmacije vode prema zgradi “Sunčani sat” gdje se nesreća dogodila naglo izletjelo neko vozilo ili je, pak, vozilo koje je bilo ispred njega naglo usporilo kako bi skrenulo u neku od tih ulica pa je sustav automatski reagirao, a zbog velike brzine došlo je do zanašanja moćnog vozila.

Nakon nesreće pojavile su se informacije da je vozio od 120 do 150 kilometara na sat, a poslije i da je brzina bila 170 km na sat, a neki govore o čak 200 kilometara. Što je prava istina saznat će se nakon što prometni stručnjaci izvještače “crnu kutiju” iz vozila u kojoj su zapisani svi podaci, a i nakon što se detaljno analiziraju sve snimke nadzornih kamera postavljenih na obližnjim semaforima.
Naravno, glavno pitanje koje zanima javnost jest odakle mladom 33-godišnjaku novac za tako skupo vozilo. Od ljudi koji ga poznaju doznajemo da je on formalno nezaposlen, da je magistar ekonomije te da je poznanicima pričao da se bavi “trgovinom kriptovalutama” i raznim drugim poslovima. Navodno je nedavno iz Italije uvezao i motocikl vrijedan oko 60-70 tisuća eura. Obitelj, inače, po izvorima Slobodne, nije toliko imućna, imali su tvrtku koja se bavi poslovima čišćenja.

Trenutno najomraženiji vozač u Splitu i vjerojatno u Hrvatskoj bit će u petak ujutro priveden sucu istrage splitskog Županijskog suda i to zbog kaznenog djela izazivanja prometne nesreće sa smrtnom posljedicom, a nema sumnje da će dežurna zamjenica ŽDO-a za njega tražiti određivanje istražnog zatvora. Vjerojatno će to biti zbog opasnosti od ponavljanja djela.
– Okrivljeni je dao iskaz u prometnoj policiji i izazio je iznimno žaljenje zbog toga što se dogodilo. Traži oprost obitelji žrtve, a pred policijskim istražiteljem iznio je aktivnu obranu i rekao sve što je mogao i o čemu ima spoznaje te je odgovarao na pitanja i istražitelja, ali i obrane – kratko je komentirao njegov odvjetnik Vinko Ljubičić, piše Slobodna Dalmacija.
Što kažu upute za korisnike Tesle
U uputama za korisnike Tesle koje se mogu pronaći na njihovoj stranici stoji da “u slučaju nužde do kraja pritisnite papučicu kočnice i održavajte čvrst pritisak, čak i na površinama sa slabim prianjanjem.
Sustav ABS prilagođava pritiskanje kočnice na svakom kotaču u skladu s raspoloživim prianjanjem. Time se sprječava blokiranje kotača te osigurava što je moguće sigurnije zaustavljanje”. Daljnje upute su:
– Ne pritišćite uzastopno papučicu kočnice više puta. Time ćete prekinuti rad sustava ABS, a može se povećati i put kočenja
– Uvijek održavajte siguran razmak od vozila ispred vas te budite svjesni opasnih uvjeta vožnje. Premda sustav ABS može poboljšati zaustavni put, ipak ne može nadvladati zakone fizike. Također ne sprječava opasnost od akvaplaniranja (kada sloj vode sprječava izravan kontakt guma s cestom).
– Sustav automatskog kočenja u slučaju nužde osmišljen je za automatsko kočenje u situacijama u kojima se sudar ne može izbjeći. No sustav za automatsko kočenje u slučaju nužde nije osmišljen za sprječavanje sudara. U najbolju ruku može svesti na minimum posljedice frontalnog sudara jer će pokušati smanjiti brzinu vožnje.
Oslanjanje na sustav automatskog kočenja u slučaju nužde za izbjegavanje sudara može dovesti do teških ozljeda ili smrti.
– U hitnim slučajevima, ako kočnice ispravno ne rade, pritisnite i držite gumb Park na središnjoj konzoli ili dodirnom zaslonu kako biste zaustavili Model S. Vozilo nemojte zaustavljati na taj način ako to nije apsolutno nužno.
Scena.ba