Nakon više od pola godine popravak pukotine na mostu Počitelj koji slovi za najviši i najkompleksniji objekat na hercegovačkom autoputu koji se gradi u sklopu Koridora 5C, čeka suglasnost Europske investicijske banke, kojoj je poslano tehničko rješenje na uvid.
Ove informacije su potvrđene iz JP Autoceste FBiH koje je nosilac ovog projekta, te je nakon problema koji se pojavio na kolosalnom mostu Počitelj u ljeto prošle godine, odmah pristupilo rješavanju problema, zajedno sa izvođačem i nadzorom radova.
“U međuvremenu je angažirana i slovenska projektantska kuća Ponting, a izrađeno je i tehničko rješenje koje je poslano na suglasnost kreditoru izgradnje dionice Počitelj – Zvirovići, odnosno Europskoj investicijskoj banci (EIB)”, kazali su iz JP Autoceste FBiH.
Upravo ovo rješenje je, kako su nam pojasnili, bilo jedino rješenje koje garantira da će most Počitelj nakon završenih radova biti u potpunosti tehnički ispravan.
“Nepravilnost koja je nastala na mostu je greška izvođača, tako da će i troškove otklanjanja nepravilnosti snositi izvođač radova”, rekli su nam iz JP Autoceste FBiH.
Dok se čeka zeleno svjetlo za početak radova na popravci pukotine na grandioznoj građevini, koja je uočena prije više od pola godine, kako nam je kazano, intenzivno se izvode drugi radovi da bi se hercegovačka dionica autoceste završila što prije i kvalitetnije.
“Osim ovih radova na otklanjanju nedostataka, koji ne iziskuju duži vremenski period trenutno se izvode i završni radovi za potrebe odvodnje, kolovozne konstrukcije, betonske i sigurnosne ograde, kao i za postavljanje dilatacionih naprava te ugradnje vertikalne i horizontalne signalizacije”, kazali su nam iz Autocesta FBiH.
Tvrde kako će prema planiranoj dinamici radova, most Počitelj i cijeloj dionici Počitelj – Zvirovići, te konačno puštanje u promet hercegovačke dionice autoputa biti prije ljetne sezone.
Također su poručili da će JP Autoceste FBiH nakon tehničkog prijema preuzeti projekt sa isključivo ispravno i kvalitetno izvedenim radovima u skladu sa svim pravilima struke.
Inače je most Počitelj visinom od preko 100 metara i dužinom od skoro jedan kilometar, jedan od najviših mostova u regiji što ga čini i jednim od najkompleksnijih objekata na Koridoru 5C.
Izvođači radova na mostu su Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina).
Izgradnjom mosta Počitelj premošćuje se magistralna cesta M-17, rijeka Neretva i željezničku pruga Sarajevo – Ploče, a ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889 eura bez PDV-a.
Izgradnja se financira iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Europskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Scena.ba