Koje mobilne aplikacije koriste najviše mobilnih podataka?
Svaka riječ, slika i video koje korisnik na web-pregledniku svog telefona imaju vlastiti otisak podataka, mjeren u megabajtima (MB), isto je i s igranje igrica ili slanjem poruka
Gorden Knezovićponedjeljak, 25. studenog 2024. u 11:45
Strujanje filmova i preuzimanje datoteka ostavljaju veći podatkovni otisak nego jednostavno slanje poruka ili čitanje vijesti. Međutim, neke su aplikacije samo učinkovitije, dok druge mogu crpiti podatke ‘pozadinskim zadacima’ kada se ne koriste. Za iste aktivnosti mogu se koristiti različite aplikacije, a one različito „troše“ podatke.
U tvrtci Holafly identificirali su aplikacije koje imaju najveći apetit za megabajtima. U mjerenju, obavljenom između kolovoza i rujna 2024. godine, je korištena aplikacija My Data Manager za testiranje upotrebe podataka u najpopularnijim aplikacijama na iPhoneu 15 Pro Max i Androidu Xiaomi Redmi 9. Za testiranje svake aplikacije prvo su zatvorene sve druge aplikacije i isključen Wi-Fi pristup, a zatim pokrenuli zasebna štoperica kada je aplikacija pokrenuta. Aplikacija je korištena pet minuta, a ukupna potrošnja podataka (MB) zabilježena je iz izvješća My Data Manager.
Zahtjevni videostreaming
U mjerenju su korištene najpopularnije aplikacije prema njihovom poretku na Business of Apps i YouGov. Od svih aplikacija, YouTube ima najveći apetit za podatke sa značajnom razlikom. Zapravo, aplikacija za video streaming koristi 193 MB svakih pet minuta, što je 28,7% više od drugoplasirane aplikacije Disney+ (150 MB).
Prema potrošnju megabajta dominira prvih deset aplikacija za streaming videa i društvene mreže orijentirane na video. Uz njih, Uber i Google karte također imaju značajnu potrošnju podataka budući da neprestano preuzimaju detalje karte i informacije o prijevozu uživo dok su u upotrebi.
Streaming videa troši puno podataka jer su videodatoteke velike – YouTube videozapisi obično isporučuju 30 okvira vizualnih informacija u sekundi, uz zvuk, metapodatke i podatke za obradu. Naravno, YouTube obično nudi opciju gledanja videa u nižoj kvaliteti (npr. 240p umjesto 1080p), što znači manju datoteku s manje podataka. Međutim, web-mjesta za strujanje obično počnu preuzimati (pohranjivati u međuspremnik) cijeli videozapis u pozadini prije nego što možete promijeniti kvalitetu gledanja, stoga vrijedi unaprijed postaviti postavke kvalitete videozapisa u aplikaciji YouTube.
Pogled na širi izbor aplikacija za strujanje (ispod) otkriva da YouTube i Disney+ koriste neuobičajeno veliku količinu mobilnih podataka, čak i u usporedbi s drugim video aplikacijama. Treća najgladnija aplikacija za streaming, Prime Video (97 MB), koristi samo dvije trećine podataka koje koristi Disney+ i pola manje od YouTubea. Hulu, Netflix i Apple TV ponovno koriste daleko manje, dok Spotify , budući da se uglavnom temelji na zvuku, koristi oko 7 MB svakih pet minuta.
Ova razlika između upotrebe mobilnih podataka u različitim aplikacijama za strujanje može djelomično biti posljedica načina na koji obrađuju video datoteke. Aplikacije također mogu drugačije reagirati na mrežne uvjete – kvalitetu mobilnog signala – kada zadano postavljaju višu ili nižu razlučivost. Većina tih aplikacija omogućuje korisnicima da se vrate na nižu kvalitetu ako žele koristiti manje podataka; međutim, to nije moguće na Max. Mjerenje Holaflya pokazalia su da Max koristi oko 85 MB po pet minuta – rezolucija se automatski prilagođava lokalnoj propusnosti i brzini veze.
Društvene mreže
Količina podataka koju koristi bilo koja aplikacija društvenih medija može varirati ovisno o tome kako je koristite – na primjer, Instagram videozapisi koriste više podataka nego fotografije. Međutim, kada se testira svaku aplikaciju s tipičnim obrascem upotrebe, otkrije se da Snapchat koristi značajno više podataka od bilo koje druge aplikacije društvenih medija, 101 MB svakih 5 minuta.
Drugi po zahtjevnosti podataka od društvenih mreža je Pinterest koji koristi 85 MB svakih 5 minuta. To je nešto više od jednog gigabajta svakog sata. Aplikacija unaprijed učitava videozapise ‘pins’ i automatski ih reproducira kada se preuzme 50%. I na Androidu i na iOS-u može se isključiti automatsku reprodukciju u odjeljku Dopuštenja za društvene mreže u postavkama.
Aplikacije za putovanja
Google Maps koristi znatnih 87 MB mobilnih podataka u 5 minuta uobičajenog korištenja, ali nema najveći apetit za podacima u svojoj klasi. Aplikacija globalne karte koristi manje podataka od velikih imena putničke industrije, uključujući Hotels.com (104 MB), Uber (102 MB) i nešto više od polovice količine podataka koju koristi AllTrails (155 MB) – aplikacija za putovanja koja koristi najviše podataka.
AllTrails je aplikacija za mapu planinarskih ruta koja sadrži više od 420.000 staza, s recenzijama zajednice, savjetima, pa čak i AI robotom koji daje savjete za pojedine staze. Moguće je preuzeti AllTrails karte Wi-Fi vezi, koje se zatim mogu koristiti sa živim signalom Global Positioning System (GPS).
Zanimljivo je da Uber (102 MB) koristi dvostruko više podataka od konkurentske aplikacije za dijeljenje vožnje Bolt (51 MB). To može biti zbog količine karata i podataka prijenosne mreže uživo koje svaka usluga koristi ili načina na koji poslužitelji tvrtki komuniciraju s aplikacijom. Podaci o korisniku i putovanju koje Uber i Bolt čuvaju na svojim poslužiteljima mogu se slati natrag i naprijed na korisnikov uređaj radi održavanja sinkronizacije. IBM Uber naziva elektranom podataka i analitike, napominjući da milijuni korisnika Uberove aplikacije dnevno doprinose “složenoj mreži odluka temeljenih na podacima”.
Pretraživači
Zadani iOS preglednik, Safari, koristi daleko najviše mobilnih podataka (56 MB po 5 minuta tipične upotrebe). Safari preuzima 69,7% više podataka od drugoplasiranog Vivaldija (33 MB) i više nego dvostruko više od Firefoxa (27 MB), DuckDuckGoa (27 MB) i Google Chromea (24 MB). Safarijeva potrošnja podataka može biti povezana sa sposobnošću programera da iskoriste ponašanja Safarija za vlastite aplikacije trećih strana.
U nekim slučajevima moguće je smanjiti korištenje mobilnih podataka tijekom pregledavanja. Neki preglednici, uključujući Opera, nude način rada za uštedu podataka u postavkama koji komprimira tekst i slike prije nego što stignu na vaš telefon. Google je ukinuo sličnu opciju u Chromeu prije nekoliko godina, ali i Android i iOS nude način rada za spremanje podataka za cijeli sustav. Međutim, rezultati se mogu razlikovati u različitim aplikacijama.