BYD-ova sljedeća generacija plug-in hibridnih vozila bit će apsolutna revolucija u smislu autonomije. Kineski gigant radi na novoj tehnologiji koja omogućava domet od 2.000 kilometara.
Iako BYD za sada u Evropi prodaje samo 100 posto električne modele, njihova globalna prodaja je jednako uspješna i u PHEV segmentu. Kineski brend ne proizvodi automobile sa SUS motorima, a za juriš na Stari kontinent neophodno je da uvede i plug-in hibride kako bi ostvario drastično veću prodaju.
Automobilski gigant, od kojeg Evropa najviše strahuje kada su u pitanju kineski proizvođači, prodaje najviše elektrifikovanih vozila na svijetu. S obzirom da su podjednako stručni i za električne i za hibridne automobile, BYD će uskoro predstaviti petu generaciju svog plug-in hibridnog sistema i ujedno novu specifičnu platformu za elektrifikovana vozila, također pete generacije. Ono što azijski gigant najavljuje s novom tehnologijom već sada izaziva strepnju kod rivala u Evropi, jer Kinezi namjeravaju zadati posljednji udarac dizelskim automobilima.
Novi PHEV donosi revoluciju i unosi nemir
BYD-ova trenutna plug-in hibridna vozila imaju domet od oko 1.200 kilometara po kineskim standardima (CLTC). Međutim, sljedeća generacija ima za cilj da bude zaista revolucionarna, jer će BYD-ovi hibridi moći prelaziti blizu 2.000 kilometara s jednim punjenjem, također po CLTC protokolu mjerenja. Riječ je o kombiniranom dometu, uzimajući u obzir termalni motor s unutrašnjim sagorijevanjem i električni motor s mnogo većom baterijom od klasičnih PHEV modela.
Sajam automobila u Pekingu u aprilu bit će događaj na kojem će BYD otkriti detalje ove napredne tehnologije, koja će zamijeniti aktuelni “dual mode” ili DM naziv po kojem se identificiraju plug-in hibridne verzije koje su trenutno prisutne na tržištu.
Postojeći hibrdini sistem datira još iz 2008. godine, iako je godinama prolazio redovna ažuriranja, uključujući i električnu platformu 3.0 je koja je lansirana 2021. godine. Iako će nova generacija plug-in hibrida biti bazirana na ePlatformi 4.0., ona će ujedno poslužiti i kao osnova za buduće čisto električne automobile marke.
Brutalan evolucijski skok, ali sačekajmo mjerenja u Evropi
BYD Song Plus (Seal U u Evropi), na primjer, koristi 1,5-litarski četverocilindarski turbobenzinac s Atkinsonovim ciklusom rada, koji u kombinaciji s električnim motorom i CVT mjenjačem nudi 214 KS. Njegov rezervoar za benzin od 60 litara i LFP baterija od 18,32 kWh, omogućavaju autonomiju od 1.150 km po kineskom standardu, dok je to po evropskom ciklusu mjerenja do 25 posto manje.
Buduća generacija PHEV vozila koju BYD revolucionarno najavljuje, dobit će tehničke inovacije na motoru s unutrašnjim sagorijevanjem, kao i na elektromotoru i bateriji. Ta poboljšanja možda neće omogućiti ambiciozni domet od 2.000 km, ali to bi na kraju mogla biti jako ozbiljna kilometraža za razbijanje posljednjeg aduta dizelaša u Evropi.
Naravno, treba sačekati da vidimo kako stvari izgledaju u uvjetima WLTP ciklusa, ali evidentno je da će Kinezi nametnuti novi standard na tržištu. Brojke koje Kinezi navode po CLTC ciklusu su uglavnom veće od WLTP vrijednosti. Ipak, neki stručnjaci smatraju da kineski ciklus mjerenja nije netočan ili nužno nerealan, već samo odražava specifične karakteristike kineskih cesta i vozača.
Scena.ba