Kada se govori o budućnosti automobilske industrije, najviše se govori o elektrifikaciji, odnosno kako bi jednom vozila s električnim motorima trebala dominirati cestama, dok će benzinci i dizelaši s vremenom otići u povijest. No budućnosti bi mogla donijeti i jednu drugu i radikalnu promjenu, puno veću od druge vrste motora – autonomiju.
Iako mnogi na vozila kojima upravljaju računala gledaju kao ne neku daleku budućnost, na cestama više američkih i kineskih gradova robotaksiji već godinama prevoze putnike i to manje-više bez nekih većih problema. Pionir na ovom tržištu je Waymo, Googleova kompanija koja je do sada ostvarila najveći napredak i koja polako širi svoje usluge po američkim gradovima. Dok i druge kompanije razvijaju sličnu tehnologiju u SAD-u poput Cruisea (koji je zbog problema o kojima smo više puta pisali opozvao svoju flotu robotaksija), Zooxa, Tesle (pitanje je kada će se njihovi robotaksiji pojaviti na javnim cestama) i drugih, Waymo je dominantan tržišni lider.
Najveća konkurencija ovoj kompaniji, čini se, ne dolazi iz njihova dvorišta, već s dalekog istoka, iz Kine. Nakon što je Apollo Go, odjel za robotaksije Baidua predstavio svoju novu verziju robotaksija, na The Vergeu su komentirali kako bi zbog tog vozila američke kompanije trebale postati nervozne i zabrinute. Šesta generacija Apolla Go, nazvana RT6, predstavljena je ranije ove godine, a sada je dostupna u više kineskih gradova te zahvaljujući četvrtom nivou autonomije omogućuje da računala u potpunosti upravljaju vozilima.
Dok takve opcije imaju i neki drugi modeli autonomnih vozila, Baiduov novi robotaksi posebno je zanimljiv zbog jedne druge stvari. Naime, cijena njegove proizvodnje niža je od 30 tisuća dolara, objasnio je izvršni direktor tvrtke Robin Li. Iz Baidua su još ranije govorili kako će, zahvaljujući nižom troškovima proizvodnje, njihov odjel robotaksija sljedeće godine postati profitabilan, a ako cijene vozila u budućnosti budu još niže te je za očekivati kako će se sve više ljudi voziti ovakvim automobilima, jasno je kako će značajno rasti i zarada od robotaksija.
Što se Wayma tiče, službenih informacija o cijenama njihovih vozila nema te na The Vergeu kažu, pozivajući se na procjene nekih analitičara, da bi troškovi za vozilo i sve senzore trebali iznositi oko 150 tisuća dolara po automobilu. Iako se iz Wayma hvale s rastućim brojem vožnji putem njihovih robotaksija, financijski rezultati tog odjela nisu poznati, no zato je odjel u okviru kojeg njihovi autonomni taksiji posluju u trećem kvartalu ostvario prihod od 338 milijuna dolara (povećanje u odnosu na 297 milijuna iz istog kvartala godinu ranije), dok su tijekom tog razdoblja ostvarili gubitak od 1,12 milijardi dolara, dok je ta brojka godinu dana ranije iznosila skoro 2 milijarde dolara.