Nastavlja se akcija zaključanih cijena u Federaciji BiH. Poslodavci u suradnji sa Federalnim ministarstvom trgovine predložili su snižavanje i zaključavanje cijena za 56 prehrambenih i higijenskih proizvoda. Mjera je to koja treba da doprinese kvaliteti života građana. O kojim proizvodima se radi i koliko je do sada ova mjera bila efektivna na građane?
Četvrti krug zaključanih cijena počeo je 1. listopada i trajat će do kraja godine. Dok su neki od proizvoda sniženi tek za nekoliko feninga, izdvajamo jaja čija je redovna cijena bila 9,45 za 30 komada, a sadašnja zaključana 7,95 maraka, dječje pelene 66 komada sa 31,45 na 21,85, kilogram brašna bez glutena sa 9,95 na 7,85, kruh bez glutena sa 5,90 na 3,95. Naizgled povoljno, no opet se ne može uštedjeti, smatraju anketirani građani.
Akcija zaključavanja cijena građanima bi trebala donijeti uštedu od oko 50 maraka po jednom krugu potrošnje, poručuju iz Udruženja poslodavaca Federacije BiH.
-Smatramo da je lista od 56 prehrambenih i higijenskih proizvoda u 4. krugu adekvatan odgovor za težak položaj našeg stanovništva, za tešku socijalnu i materijalnu situaciju. Rukovodili smo se posebno okolnošću da je prvi krug dao dobre rezultate i da smo od samih potrošača dobivali poruke i prijedloge za proširenja, kazao je MARIO NENADIĆ iz Udruge poslodavaca FBiH.
Zaključane cijene su dobra volja, ali ne i obaveza trgovaca, i potrošači to ne mogu prihvatiti kao trajno rješenje, jer nije dovoljno, kažu u Udruženju potrošača. Potrošačku politiku kreiraju institucije.
-Bojim se da je to lagano izostalo, ozbiljnija rješenja, od poreske reforme, o inicijativama prema svim lokalnim zajednicama, kantonima, itd, da lokalne zajednice utječu na smanjenje pojedinačnih iznosa iz potrošačke košare, kazao je MARIN BAGO iz Udruge za zaštitu potrošača “Futura”.
No, trajnijoj stabilizaciji cijena u skorije vrijeme se ne treba nadati.
-Na dugi ili srednji rok do stabilizacije cijena ne može doći zbog svih nemira koji postoje kako u BiH tako u regiji, odnosno globalno u svijetu. Međusobni trgovinski lanci koji su povezani jednostavno uvjetuju otežano snabdijevanje svim robama i uslugama i to je glavni faktor destabilizacije cijena, kaže ŽELJKO ŠAIN, profesor na Ekonomskom fakultetu UNSA-e
Projekat “Zaključavamo cijene” počeo je 15. prosinca prošle godine, i pokrenut je dogovorom između Udruženja poslodavaca, Federalnog ministarstva trgovine i trgovaca. U projektu učestvuje više od 30 trgovačkih subjekata koji imaju više od 1.500 trgovačkih radnji u Federaciji BiH. Na kraju godine vršit će se procjena efekata akcije i odlučiti hoće li ona biti produžena ili unaprijeđena, poručili su poslodavci, javlja BHRT.
Scena.ba