Zastarjela potraživanja od gotovo 3 milijuna KM koje je općina Vitez odlučila ne naplatiti, od koga i zašto? Dodatnih 400 tisuća maraka potrošeno nezakonski! Kružni tok plaćen preko 300 tisuća KM također uz teško kršenje zakona direktnom pogodbom!
Dokument koji se naziva “Proračun” odavno nema nikakav cilj, osim da se novac građana rasporedi na neku potrošnju koja ima svrhu da se javni novac prelije u privatne džepove, što će pokazati analiza Izvješća o financijskoj reviziji Općine Vitez 2021. godine.
Moramo prvo reći da su u zadnjih par godina bruto plaće i naknade u Općini Vitez povišene za preko 400 tisuća KM, na preko 3 milijuna KM ukupno. Administracija dostojna New Yorka.
Genijalni vijećnici donose Prijedlog odluke o davanju suglasnosti na Plan otklanjanja nepravilnosti utvrđenih Izvješćem o financijskoj reviziji Općine Vitez za 2021 godinu, umjesto da pokrenu disciplinske i krivične postupke protiv Službi koje su odgovorne za milijunske „propuste“. Kako će otkloniti nepravilnosti? Da ne posjeduju slučajno vremenski stroj? Albert Einstein nije znao, ali vijećnici znaju. Kako zastaru i štimanje tendera otkloniti?
Tako je zamračeno najmanje 2.925.743 KM, obzirom na to da se u najvećoj mjeri radi o zastarjelim potraživanjima, za koja nisu blagovremeno pokrenute aktivnosti na naplati u skladu s odredbama Zakona o budžetima u FBiH. Građani Viteza se pitaju zašto nema vode, jer sa tri milijuna maraka bi se to moglo sigurno riješiti. Zašto osnovne škole nemaju opremljene kabinete za prirodne znanosti, suvremena nastavno naučna pomagala? Zašto se djeci do šesnaest godina ne može omogućiti nesmetan pristup sportu? Sigurno bi sve to manje koštalo od ova zamračena 3 milijuna KM. Umjesto toga, proračun je opterećen kreditom i kamatama.
Za nabavku roba, usluga i radova u iznosu od najmanje 388.746 KM nije provedena odgovarajuća vrsta postupka. To nije u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. Izvlačenje novca po dogovoru.
Revizori konstatiraju „Ostali izdaci za druge samostalne djelatnosti i usluge od 139.401 KM najvećim dijelom odnose se na izdatke za ugovore o djelu 70.131 KM.
„Ne možemo potvrditi osnovanost zaključivanja ugovora o djelu za obavljanje redovnih poslova iz nadležnosti koji su sistematizovani Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji. Radi se o redovnim poslovima, zbog čega i ne mogu imati karakter i tretman ugovora o djelu. Naime, za obavljanje poslova koji su sistematizovani Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i koji se obavljaju u kontinuitetu izvršioci se angažuju u skladu s odredbama Zakona o državnoj službi u FBiH i Zakona o namještenicima u organima državne službe u FBiH.“ „U odabranom uzorku utvrdili smo da obračun naknada zaposlenicima, po osnovu angažmana u komisijama u iznosu od najmanje 27.068 KM, nije imao tretman prihoda od nesamostalne djelatnosti, kako je propisano Zakonom o porezu na dohodak i Pravilnikom o primjeni Zakona o porezu na dohodak kao i Zakonom o doprinosima i Pravilnikom o načinu obračunavanja i uplate doprinosa, zbog čega nisu obračunati i uplaćeni propisani porez i doprinosi.“ Zloupotrebljava se institut ugovora o djelu i nanosi šteta proračunu ovakvim postupanjem. Plaća se poslušnost javnim novcem.
Revizori to lijepo kažu, a u narodu se to zove muljanje i zamračivanje novca. „U okviru tekućih transfera planirani su i knjigovodstveno evidentirani izdaci za tekuće održavanje 553.127 KM, zajedničku komunalnu potrošnju 195.394 KM, električnu energiju 126.642 KM i za unajmljivanje imovine 42.471 KM, zbog čega planiranje i knjigovodstveno evidentiranje ovih izdataka nije izvršeno na odgovarajućim pozicijama, u skladu s kontnim planom koji je dio Pravilnika o knjigovodstvu budžeta u FBiH. Stoga finansijski izvještaji ne daju tačan pregled rashoda i izdataka po vrstama. Odlukom o izvršavanju Budžeta nije utvrđen način izvršavanja tekućih transfera pojedincima. Sa udruženjima se ne zaključuju ugovori kojima bi se regulisala međusobna prava i obaveze, niti je drugim aktom utvrđena obaveza izvještavanja o namjenskom utrošku sredstava. Određenim udruženjima odobrena su sredstva u 2021. godini, iako nisu opravdala namjenski utrošak sredstava doznačenih prethodne godine. Navedeno nije u skladu s odredbama Zakona o budžetima u FBiH.“
“Izvršena je nabavka radova i usluga u iznosu od najmanje 68.796 KM bez primjene propisanog postupka, što nije u skladu s članovima 14. i 15. Zakona o javnim nabavkama, kojima je propisana vrsta postupka odabira najpovoljnijeg dobavljača u odnosu na predviđenu vrijednost nabavke.“
“Nabavka radova održavanja u iznosu od najmanje 20.490 KM izvršena je bez provedenog postupka, a za nabavku u iznosu od 50.400 KM nismo mogli potvrditi da su radovi izvršeni po ugovorenim cijenama. Imajući u vidu da u tenderskoj dokumentaciji nisu utvrđene tačne ili okvirne količine roba i radova koje su bile predmet nabavke održavanja javne rasvjete, te da komisija nije tražila obrazloženje neprirodne niske cijene ponuđača, prilikom sačinjavanja tenderske dokumentacije i pregleda i ocjene ponuda nije postupljeno u skladu s odredbama Uputstva za pripremu modela tenderske dokumentacije. Također, nismo mogli potvrditi da realizacija pojedinačnih ugovora u iznosu od najmanje 50.400 KM izvršena na osnovu cijena utvrđenih Okvirnim sporazumom.“ piše portal podlupombih.ba
Scena.ba