Uvođenje dinamičkog vođenja prometa na zagrebačkim prometnicama dobra je stvar, ali promjene stati u dijelu gdje se mijenja prometni tok nego to mora biti usklađeno sa semaforima na puno dužem pravcu. U suprotnom će doći do prometnog kolapsa, složili su se prometni stručnjaci s kojima smo razgovarali o novim prometnim rješenjima gradske uprave za djelomično rješavanje prometnih gužvi u gradu Zagrebu.
Pozdravljam ideju o dinamičkom vođenju prometa na dijelu Medveščak – Ribnjak – Langov trg. To će posebno u jutarnjim satima svakako smanjiti prometne gužve u tom dijelu grada. Ali da bi funkcioniralo s novom regulacijom prometa, mora se uskladiti i rad semafora u Palmotićevoj ulici sve do Branimirove ulice. Ako se to ne učini, gužve će se s Ribnjaka samo prebaciti u Palmotićevu ulicu – ističe profesor Marjan Jakovljević s Prometnog fakulteta u Zagrebu. Slična je stvar i s dijelom Vukovarske ulice od Ozaljske do ulice Florijana Andrašeca, gdje se također namjerava uvesti dinamičko vođenje prometa.
Ako se s tom regulacijom prometa ne uskladi rad semafora, nastat će prometni kolaps između ulice Florijana Andrašeca i Savske ceste te dalje po Vukovarskoj – naglašava Jakovljević.
Andro Pavuna, pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, u srijedu je najavio uvođenje dinamičkog upravljanja dvjema lokacijama. Osim što je rekao da bi na Ribanjku to moglo biti uvedeno na proljeće, a u Vukovarskoj u jesen sljedeće godine, nije iznio previše drugih informacija.
No, detaljnu razradu projekta pronašli su u diplomskom radu studentice Fakulteta prometnih znanosti Mladenke Ćosić iz 2015. godine pod naslovom “Prijedlog regulacije prometa na dionici Langov trg – Ribnjak Medveščak u gradu Zagrebu”. U njemu predlaže idejno prometno-tehnološko rješenje u području regilacije prometa s dinamičkom izmjenom usmjerenja prometnih traka na gore navedenoj dionici. Pritom obrazlaže da će postavljanje nove regulacije prometa povećati propusnost prometnice i sigurnosti prometa.
Ti promjenjivi znakovi u obliku crvenih i žutih ikseva te zelene strelice na ovoj dionici bili bi postavljeni na početku i kraju na dva konzolna stupa međusobne udaljenosti 600 metara. U tom bi slučaju zelena strelica označavala prometni trak otvoren za promet, crveni znak X značio bi da je prometni trak zatvoren za sve korisnike, dok bi žuti X vozačima ukazivao da napiste prometni trak zbog njegovog skorog zatvaranja. Na toj bi dionici dinamički trak bila srednja traka kojom se danas promet odvija od Langova trga prema Medveščaku. Promet na toj traci u jutarnjim bi satima bio preusmjeren u suprotnom smjeru.
U svom diplomskom radu tadašnja studentica Ćosić predlaže da jutarnji period, kada bi se dvjema trakama prometovalo prema gradu, traje od 2.17 do 14.00 sati, nakon čega bi se promet vratio u ranije “normalno” stanje. Poslijepodnevni termin trajao bi od 14.02 do 2.15 sati. Prilikom takvog vođenja prometa iznimno je značajan period izlaska vozila iz prometnog traka tijekom promjene smjera prometnog toka. U diplomskom Ćosić predlaže da taj period traje 2 minute. U tom bi vremenu na displeju bio upaljeni žuti X i vozačima bi sugerirao da napiste dinamički prometni trak.
Scena.ba